Hej!
Ny på forumet ställer jag min första fråga, efter att ha sökt utan framgång (kanske sökt på fel vis...).
Yale har ju ett uppkopplat hemlarmspaket med app som jag sett bla på Bauhaus. Är det någon som har erfarenhet av det systemet? Något att ha? :thinking:
 
  • Gilla
Winden
  • Laddar…
Funkar klockrent. Appen är inget under men det är schyssta grejer. Säljer mycket yale över disk till kunder som vill montera själv.

Annars kör jag uteslutande på dsc och SPC.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Hej, Yale smart living inbrottslarm/brandvarning är ytterst enkelt att installera och använda.
 
Kan någon oberoende Yale-Larm ägare vänligen berätta om sin upplevelse kring Integration, Larm, utmaningar och alterntiv? Vi är flera som försöker få tag i opartisk information om Yale Larm och deras HUB?
 
Har Yale-larm, primärt styrt via Doorman i huvudingången av huset.

Har inga problem att rapportera om i form av driftsäkerhet, det sköter sig själv och är smidigt att kunna larma av och släppa in från distans genom app. Medföljande kamera i en av PIR:arna har för låg upplösning, duger knappast för identifiering på längre håll än ett par meter. Jag kollar på Arlo för komplettering utomhus/inomhus. Yale har bättre kameror i sortimentet, också, men det är för mig oklart om det kan hanteras av larm-appen och integreras eller om det kräver ytterligare app.

I övrigt bara positivt om larmet. För mig var merkostnaden larm + hubb inte mycket större än bara hubb (för att kunna fjärrstyra ytterdörr). Har man inte en Doorman kanske läget är annat.
 
A antstein skrev:
Har Yale-larm, primärt styrt via Doorman i huvudingången av huset.

Har inga problem att rapportera om i form av driftsäkerhet, det sköter sig själv och är smidigt att kunna larma av och släppa in från distans genom app. Medföljande kamera i en av PIR:arna har för låg upplösning, duger knappast för identifiering på längre håll än ett par meter. Jag kollar på Arlo för komplettering utomhus/inomhus. Yale har bättre kameror i sortimentet, också, men det är för mig oklart om det kan hanteras av larm-appen och integreras eller om det kräver ytterligare app.

I övrigt bara positivt om larmet. För mig var merkostnaden larm + hubb inte mycket större än bara hubb (för att kunna fjärrstyra ytterdörr). Har man inte en Doorman kanske läget är annat.
Hej,
Med kamera, syftar du på deras videokamera (som ska ha förvånande låg upplösning för att vara 2019) eller deras stillbildskamera (vars uppgifter jag inte hittar någonstans!!??), men ska vad jag läst ge 3 bilder, med blixt, och helt okej upplösning? Syften jag vill åt är vetskap om varför en PIR har löst ut, egentligen inget annat. Jag kör också externa kameror runt huset - så det är mest driftfunktion jag vill åt. Vi har falsklarm på dagens Kina-larm, detta ska inte behöva ske 2019. Och sker det vill jag veta vad som utlöser.

Vilken kamera syftar du på, deras videokamera?
Någon som har mer erfarenheter kring deras kameror och push till app vid larm?
E
 
Hej
Har också deras larm, dock ej deras larmkamera som filmar. Är nyfiken på att veta hur bra bild det är på den.
 
Ingen aning om kvalitet på filmat material, har inte den tyvärr. Stillbildskameran är inte bra.
 
Nej den suger, håller med:)
 
Larmkamera som filmar - någon som har den? Många som söker kommentar. Gärna även några skärmdumpar från filmen?

Enligt kundtjänst är upplösningen samma på deras två rörelse sensorer (film respektive stillbild).

När i tid har deras produkter utvecklas och varför spottar de inte ut fler saker? Hur/var styrs detta företag?

E
 
Hej. Jag har yale doorman och yale smart living som är deras hemlarm.
Larmet fungerar bra men appen är under kritik.
Får en massa händelser till mailen och det går inte att stänga av fast jag tagit bort mailen i appen.
Så vid varje låsning/upplåsning så kommer ett mail, riktigt drygt.

Sen får jag inga notifikationer till mobilen, tex att användare 1 har larmat av/låst upp dörren. Får någon annan det här och vilken mobil har du isf?
Enligt kundtjänst ska det handla mycket om vilket märke och modell på mobil för att kunna ta emot dessa.
i meddelande fältet så syns även ikoner för låst/öppen dörr samt larmad/avlarmad men denna ändras inte förens jag öppnar appen som körs i bakgrunden.
Det är precis som att appen och hubben inte pratar om inte appen är fysiskt öppen och man trycker på "uppdatera"

Jag har provat huawei p10, p20 pro, cat s60, Iphone 9 och samsung galaxy tab 3 ingen av dessa får en notifikation.
Jag har bett om en lista på enheter som ska funka men inte fått någon, var ca 1 vecka sedan jag skrev till dom.

Så för mig är själva larmet värdelöst då jag får ett SMS/Epost vid tex inbrott/brand.

Jag efterfrågade ifall dom inte kunde göra så att larmet aktiverar en vald signal i mobilen på högsta volym(valbart) och att det överskrider tyst läge osv.
Detta har jag sett i andra appar, Dom skulle ta det med sig till nästa uppdatering sa som, detta var för 1 år sedan.

Har bekanta som hade verisure hubben och appen innan som bytte till yale smart living men som sedan bytte tillbaka. Dom fick notifikationer med verisure men detta försvann med yale.

Varför ska det vara så svårt?
 
Hej!

Jag har i bekantskapskretsen flera med detta larm samt har ett sådant själv. Har inte hört om problemet tidigare. Notifieringarna ska gå enkelt att stänga av eller aktivera beroende på vad du vill ha notifieringar från. Jag har en platsstyrning "glömma inte att larma på" samt underrättas om inbrott via push/mail/sms. Mitt standardtips hade varit att avinstallera appen och testa igen men eftersom du inte får det att fungera på någon enhet så skulle jag börja med att dubbelkolla inställningarna ordentligt.

Har dock ett problem med appen och det är Hue-integrationen som inte fungerar för mig. Hoppas det kommer en lösning på det då det hade varit en kanonfunktion att tända upp hela huset vid larm t.ex.
 
A antstein skrev:
Hej!

Jag har i bekantskapskretsen flera med detta larm samt har ett sådant själv. Har inte hört om problemet tidigare. Notifieringarna ska gå enkelt att stänga av eller aktivera beroende på vad du vill ha notifieringar från. Jag har en platsstyrning "glömma inte att larma på" samt underrättas om inbrott via push/mail/sms. Mitt standardtips hade varit att avinstallera appen och testa igen men eftersom du inte får det att fungera på någon enhet så skulle jag börja med att dubbelkolla inställningarna ordentligt.

Har dock ett problem med appen och det är Hue-integrationen som inte fungerar för mig. Hoppas det kommer en lösning på det då det hade varit en kanonfunktion att tända upp hela huset vid larm t.ex.
Jag ska kolla inställningar och skicka printscreen =)

Men du får alltså en push tex när användare 1 låser upp?
Vilken mobil?

Det där med hue verkar grymt. Bara sett "reklam" där tex utomhuslampan ändras från vitt fast sken till röd pulserande när larmet går.

Lika så blinkar det till rött vid larmning, grönt vid avlarmning.
 
Redigerat:
Här kommer lite bilder.

Något som slog mig nu är, kan man ha alla notiser samtidigt? Tex, epost, sms, push?
 
  • Skärmdump av en inställningsmeny för e-postnotiser med alternativ för att aktivera alla notiser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av SMS-rapportinställningar på en smartphone med markerade kontaktalternativ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av en mobiltelefoninställning för pushnotiser med menyvalet "Inbrottslarm" och "Visa meddelanden" aktiverat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av inställningar för notifikationer, inklusive SMS, pushrapporter och e-post på en mobiltelefon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag får notisen när jag öppnar appen, då plingar det till och kommer ett meddelande högst upp på mobilens skärm.

Sen testade jag även Geo notis nu, den får jag utan att jag har appen öppen. Står att man lämnat området, kom ihåg att larma.

Men upplåsning, låsning får jag inget pling.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.