Hej alla!

Vi har en uppfart där det är asfalterat, men asfalten är gropig på sina ställen vilket medför jobbiga vattenpölar när det har regnat. Vill nu lägga singel på uppfarten istället och har förstått att det kostar endel att få bort så mycket asfalt. Så min fråga till er härinne som är så kunniga: Kan man låta asfalten ligga kvar och lägga singel över? Ska man göra hål i asfalten för avrinning isåfall? Nåt annat att tänka på?

Massor med tack för eventuella svar!!

 
Peppina skrev:
Hej alla!

Vi har en uppfart där det är asfalterat, men asfalten är gropig på sina ställen vilket medför jobbiga vattenpölar när det har regnat. Vill nu lägga singel på uppfarten istället och har förstått att det kostar endel att få bort så mycket asfalt. Så min fråga till er härinne som är så kunniga: Kan man låta asfalten ligga kvar och lägga singel över? Ska man göra hål i asfalten för avrinning isåfall? Nåt annat att tänka på?

Massor med tack för eventuella svar!!
om du gör så har du snart gruset nedanför infarten, du bör ta bort asfalten eller laga den istället, enligt min mening... 8)
 
Jo kan bara hålla med, det funkar inte att lägga singel på asfalten, mööööjligtvis om du har en plan uppfart och lägger riktigt tjockt :surprised:
 
Beror helt klart på lutningen. Singel tror jag inte alls på men någonting som innehåller stenmjöl så att det binder kan nog funka rätt bra tex 0-18 krossat (ett av mina favoritmatrial)
 
Tack för alla svar!
Får nog bli till att ta bort asfalten ändå då...Nån som vet vad det skulle kunna kosta att få ca 50kvm asfalt bortplockad och bortkörd?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.