Hej.

Ska spola lite i rören i källarn ikväll. Någon som vet om Biltemas rörrensar slang till högtryckstvätt passar en Nilfisk?


/Mvh
 
Jag fick köpa en nilfisk slang på jula till min, du måste nästan ta med pistolen till butiken och kolla.

Billigare än en spolbil vilket som :)
 
  • Gilla
He3
  • Laddar…
B
Så Hamron (Jula) och biltemas bajonettfattning passar varken Nilfisk eller Kärcher?
 
Här är en länk där dom olika kopplingarna visas på en och samma bild samt lite text om dom olika kopplingarna, till vilka maskiner dom olika kopplingarna passar till.
https://www.bollnasbilvard.se/foam-lance/3142-foam-lance-125-540500.html
Ja det är inte för rörrensning utan för skumpåläggning, kopplingarna är samma för dom olika verktygen men maskinbundna.
Edit: redigerat ovanstående mening.

(Nedanstående bild och text kommer från länken ovan)

Skumpåläggningsflaska med olika märkesspecifika kopplingar ordnade i rad under, för högtryckstvättar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


- Kärcher K passar alla i K-serien.
- Nilfisk / Sthil / Gerni passar alla nya modeller som har bajonettfattning med runda klackar mellan spolhandtag och lans.
- Nilfisk KEW passar äldre modeller som har bajonettfattning med platta klackar mellan spolhandtag och lans.
- Nilfisk PRO passar proffstvättar som har Quick Release anslutning.
- Lavor / Biltema / Jula Hamron passar modeller som har bajonettfattning med platta klackar mellan spolhandtag och lans.
 
Redigerat:
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
B
Jag har en hyffsat ny Nilfisk, får väl ta och prova då.
 
Jag tror du missuppfattar meningen "Ja det är inte för rörrensning utan för skumpåläggning, men kopplingarna till dom olika maskinerna är samma oberoende vilket verktyg som ska anslutas.", det jag menar är att det är samma koppling på alla verktygen till en viss sorts maskin.

Verktygen till Lavor / Biltema / Jula Hamron passar inte till Nilfisk-/Kärcher-maskin.
 
B
suck, varför kan det inte vara nån standard.. Nilfisk/Kärcher finns ju som adapter, men Biltema Hamron borde ju ha adapter så deras grejor passar på Nilfisk/Kärcher..
 
Köpte en Biltema 10 m slang, art nr 17-332, passade perfekt till min gamla Nilfisk Alto E140.1 KEW.
 
  • Gilla
Boan
  • Laddar…
B beow skrev:
Köpte en Biltema 10 m slang, art nr 17-332, passade perfekt till min gamla Nilfisk Alto E140.1 KEW.
Tack för info! Har funderat på detta också till min nilfisk C110.2. Kollade kopplingarna, och på nilfisken är det runda "klackar" på bajonetten (nilfisk/gerni på bilden ovanför) men slangen från biltema har rektangulära klackar (ser ut som nilfisk/KEW). Det borde gå ändå tror jag, men vet du vilken typ av klack din nilfisk har? Vore bra att veta om den passar även på nilfisk-maskiner med den runda typen.
 
Såg först nu (när jag inte kan redigera inlägget längre) att du skrev att du hade en KEW.. så glöm min fråga :)

Men förstår jag det rätt att Nilfisk/KEW och Nilfisk/Gerni-kopplingarna inte är kompatibla?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.