en vy mot dörr/toan, där vi också kommer att skapa infällda skåp/hyllor för förvaring av toapapper, "kvinnoartiklar" mm.

badrum_vy_mot_door_toa.jpg
 
Lillbjorn skrev:
Piliz, badrummet är verkligen snyggt nu. Toppen med de TRE små infällda skåpen och sänkningen av EN DEL av väggen. Du har ritat in ett lugnare golv, vilket höjer helhetsintrycket ytterligare. Mina ögon vilar på ytorna som bildas... (Perspektivet förstärker upplevelsen, förstås. det kommer att bli betydligt trängre i verkligheten...)
Golvet kommer att bli ett halvmörkt-svart-grått golv, med lite struktur. Väggen, ja, där har vi inte bestämt. Vitt ska det vara, men storleken har vi ej bestämt. På motsatta sidan kanske vi till ock med kör en målad vägg!
Visst kommer det att bli lite trägre i verkligheten.

Spegeln har den bästa placeringen enligt min mening, rakt framför när man kliver in. Låt spegeln följa det stora fönstrets proportioner (om en exakt lika stor spegel blir för liten, förstora men behåll proportionerna!) och välj/bygg infällda skåp som är exakt lika höga som spegeln så blir det ännu bättre!!
Visst, proportionerna kommer att synka så att det sitter på samma höjd osv... (bara en skiss än så länge...) Tror att spegeln kommer att vara lite högre än fönstret, men det får vi se...

Behöver väggen bakom badkaret någon form av inredning? En hylla mitt på för en frodig grön växt? En längre smal hylla ovanför den kaklade som du har ritat in? Ytterligare en spegel? Jämfört med andra ytor är den "bar".
Du menar väggen där fönstrena är!?
Där skulle man kunna ha en ek-hylla kanske...
Vid badkaret mot samma vägg som handfaten är, är det tänkt att det ska vara en låg vägg som är ca 10-15cm bred och går upp till och med badkarskanten. (där kan man ha stämmningsfulla ljus mm...)

om du menar skiljeväggen, men sett från badkarshållet, så kanske man ska försöka få in någon nickhylla där för lite produkter...

Det här badrummet kunde jag ha själv...
Kul att du gillar det ;-)
Hoppas att det blir lika bra i verkligheten, helst ännu bättre!!!

/ Fredrik
 
Snyggt!
Hur många kvadrat är badrummet?
 
Kvadraten är nu uppe i 10 för det stora badrummet.
 
Jag antar att det höga fönstret har något slags insynsskydd så man inte behöver visa sin vackraste sidan när man sitter på toan... ;D
 
självklart! Det kommer att vara frostatglas ;-)

/ Fredriko
 
Försöker hitta på Svedbergs hemsida men jag hittar ingenstans där man kan beställa CDn som det pratas om. Hur får man tag i den ?
 
piliz skrev:
http://www.room328.com

Där beställer du CD skivan!
Härligt...Tackar ! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.