É
Jag kollar på en kyl/frys 2m hög och 70cm bred. Verkar finnas en modell av Bosch och Siemens i om prisklass att välja på som verkar vara exakt samma modell med aningens olika design, se länkat nedan.

Vi tittade på Siemens i butik hos MediaMarkt och blev besvikna på inox-färgen (rostfri) som inte var ”riktig” rostfri utan mer grå-plastig. Det var inte exakt denna modell men samma version fast 60cm bred. Alla Siemens i butiken verkade ha denna färg. Jag kollade inte så noga men har för mig att Siemens var ensamma om grå-plastig så kollade inte så noga på andra Bosch-modeller. Tittar man på länkarna nedan ser det dock ut att vara precis tvärt om, Bosch ser (lite) plastig ut och Siemens har mer borstad blank finish. Sen trots att alla mått/spec och utseende är likadana står det ändå bara 279l kyl på Bosch och hela 302l på Siemens??

Min förvirring är total, någon som kan förklara hur det ser ut så här? Vanligt med dessa variationer? Bilderna på nätet ser datagjorda ut. Bosch går inte att titta på i butik men skulle vilja köpa innan nyår då White away har rabatt. Men vågar inte riktigt köpa när man inte vet hur ytan kommer se ut...

Siemens:
https://www.whiteaway.se/vitvaror/k...9evi4a/?utm_source=prisjakt.se&utm_medium=cpc

Bosch:
https://www.whiteaway.se/vitvaror/k...49vi4a/?utm_source=prisjakt.se&utm_medium=cpc
 
É
Nu har jag inte koll på volymen, det kanske är tryckfel? Eller att man räknar på olika sätt?
En sak du bör vara medveten om är att Low-frost inte är självafrostande. Modeller som har E som tredje bokstav, kgE49xxx osv har alla denna egenskap. Det blir mindre frost och lättare att avfrosta men du kommer inte ifrån det. Du skall välja en modell med N som tredje bokstav, kgN49xxx för att få slippa frosta av själv.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
É
Ok tack då är en bokstav utredd iaf! Därav N-modellerna dyrare alltså. Spelar inte så stor roll för oss tror jag. Kommer kanske ha en frysbox i källaren om det krävs akut avfrostning fast av namnet förväntar jag mig faktiskt mindre isbildning än vår nuvarande gamla. Läste nåt om att med nofrost så går den mycket oftare vilket jag ser som negativt efter allt man läser kring nya kylskåp, allt verkar skit eller rena lotteriet kring missljud.

Vet någon vad övriga bokstäver betyder? I eller W är inox/white och 49 verkar kopplat till storkeken. Men övriga vet jag inte. Försökte klura på (hoppades) om nån va olika varianter av rostfria men så verkar ej vara fallet. Så konstigt att det inte finns riktiga bilder att jämföra med när så mycket bara finns online! Är inne på att köpa vitt istället nu då rostfria blir en chansning. Inget bra pris på vitt just nu så då får jag lite mer tid bestämma mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.