Hej!

Hur noga är det med att det inte blir något hål i plasten? Jag menar helt tätt blir det ju ändå inte och vartefter man skruvar upp och ner saker i väggarna i förrådet så kommer det ju ändå bli en massa hål i plasten. Jag har ju redan lyckats missa reglarna med någon skruv när jag satt upp osb skivorna på väggen. Måste jag nu skruva ner skivan igen, täta och sen skruva dit den igen?


Mvh J
 
Redigerat:
Ingen isoleringsexpert här? :)
 
Om förrådet inte är uppvärmt spelar det ingen roll, är det lite uppvärmt är det bra att det blir vindskyddat, värms det till 20 och i övrigt torrt inne är det fortfarande vindskyddet som är viktigast. ska du ha en biltvätt och varmt är det dags att vara noga med skarvar och hål.
 
Rickard.
Samma sak gäller här som i hus, extremt tätt gör man för att minimera uppvärmningskostnaden. Rätt tätt duger för jobbet som ångspärr.
 
Om det inte finns ngt i förrådet som avger fukt så behövs ingen ångspärr alls.

Om förrådet är ett uppvärmt garage där en regnvåt och/eller snöig bil körs in regelbundet så behövs kanske en ångspärr. Nämner det bara för att exemplifiera vad tillförd fukt innebär.

Ett annat ex är om 1 eller flera människor befinner sig i förrådet upp mot 16 tim/dag, då tillförs också fukt som ev gör en ångspärr bra att ha.

Generellt behöver ett förråd (fristående) aldrig ngn ångspärr, av ovan nämnda skäl.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.