B
Hej och god fortsättning!

Jag har en milwaukee, skruvdragare som knackar. Minns inte vad det formella namnet är men den fungerar i praktiken som en mutterdragar, dvs knackar in och ur skruv när det behövs.

Jag fullkomligt älskar denna maskinen, state of the art.

MEN nu har den börjat klicka. ( tänk en dålig pistol).

Till och från så svarar den inte. Ibland hjälper det att köra rewerse, ibland bara ta loss den från skruven och typ dubbelklicka.

Något är fel. Antagligen är det någon kontakt i den eller är det batteriet som inte kan få den kraft som behövs för att starta.

Det händer oftare om jag vill"smyga" igång farten än när jag slår in snabbt i botten.
Har dubbla batterier som håller länge med hög markering både i kallt och varmt arbetsläge.

Någon som har tips på vad detta kan vara, är absolut beredd att lägga pengar på att laga denna om det är rimligt pris.
Som sagt, en majestätisk maskin. Använd Milwaukee skruvdragare som är sliten men älskad, visande tecken på användning och batteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
FUEL = borstlös (eller hur?) = elektronik = snurrar den alltid, men knackar inte = mekaniskt fel (plocka isär och titta, kan vara värt att laga)

Snurrar den inte alltid = elektroniskt fel (plocka isär och gör rent avtryckaren med elektronikrengöring, borstlösa brukar ha en vanlig brytare som bryter strömmen om det blir något fel på elektroniken, titta också över det interna kablaget) funkar inte detta är det fel på elektroniken vilket ofta kostar mer att laga än att köpa en ny maskin ....
 
B
Den klickar helt enkelt ibland. Slår bag snabbt avtryckaren i botten är dock problemet inte så återkommande. Är när jag vill smyga igång. Kontakten, alltså avtryckaren kan nog vara där problemet ligger. Att den inte alltid får kontakt.

Vågar man sig på att skruva upp den och kolla.
Ja, kanske. Haha!
Ska se hur svårt det ser ut.
 
B
Skruvade upp den och kollade alla kablar men det syns inga kabelbrott eller liknande.

Kanske dax att byta maskin, men det tar emot då den är så bra
 
B
LÖST:

Lämnade in på aukt-service-verkstad.
Det var avtryckaren som var slut. Därför klickade maskinen.
250 kr utan kvitto.
Helt klart värt att reparera.
 
  • Gilla
Huzzbutt och 2 till
  • Laddar…
Halloj Byron.
Vart hittar man en auktoriserad verkstad i det här avlånga landet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.