Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Idag har jag rivit den gamla centralen och fått dit den nya. Vissa uppenbara saker är provisoriskt så gapa inte på mig än ;)
 
  • Nyinstallerad elcentral med osorterade kablar och etiketter som är provisoriskt uppsatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad elcentral med kabeldragning, vissa kablar ännu ej ordnade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Vad är det för grej nere till höger? Automation av något?
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Hängt upp lite grejer på garaget :). Med de nya slangvindorna så behövs knappt de gamla slangarna, skönt att få ur stegarna ur garaget med.
[bild]
Sen har jag satt ihop centralen. Is it worth doing, its worth overdoing kan man väll säga. Köpte den för 3 år sedan och den är LITE överdimensionerad :crysmile:.
[bild]
Nu när du gör allt bra, snyggt och prydligt är det en typisk sak som följer med från denna bilden till där det sitter uppe. Du får ta upp det nästa gång ni tar kaffe med "Agda" på kurs eller kanske in i EKP den lilla stumpen som matar separata JFB/PSA nere till vänster ska du ha blå inget annat och ingen tejp. :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Grabben har även fått en Black-Friday/Julklapp och har en ny favorithörna i huset :)
hehe får lillen plats därinne? :p;)
Tror helt klart det där är lekrum och inte sovrum! :D
 
johel572 johel572 skrev:
Vad är det för grej nere till höger? Automation av något?
En rejäl 24V trafo till golvvärmen, ringklockan och de upplysta ramarna runt strömbrytarna. Sitter ett litet finskydd intill trafon till mediagruppen :)
 
GK100 GK100 skrev:
Nu när du gör allt bra, snyggt och prydligt är det en typisk sak som följer med från denna bilden till där det sitter uppe. Du får ta upp det nästa gång ni tar kaffe med "Agda" på kurs eller kanske in i EKP den lilla stumpen som matar separata JFB/PSA nere till vänster ska du ha blå inget annat och ingen tejp. :)
Jasså? Jag var övertygad om att det var tvärtom, gulgrön med blå tejp och absolut inte blå. Men men, det är hemma hos mig och man kan följa den alla 10cm till PEN plint :)
 
tommib
Partex i en bostadscentral? Sicket hempul.... :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Partex i en bostadscentral? Sicket hempul.... :rofl:
Har man tid så är det ju bara enklare med Partex att hitta rätt nolla och jord om man skulle behöva koppla ur. :)
 
  • Gilla
Spraeklan och 1 till
  • Laddar…
tommib
Såklart att det är det. Jag menade bara att "Elmonts lag" säger att allt överarbetat är hempul. Det var ett skämt.


Och ja, jag har partex i min central också...
 
  • Haha
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Såklart att det är det. Jag menade bara att "Elmonts lag" säger att allt överarbetat är hempul. Det var ett skämt.


Och ja, jag har partex i min central också...
Trodde partex var lagkrav!?
 
A atomlab skrev:
Trodde partex var lagkrav!?
Det säger jag att det absolut inte är, utan att ha något skriftligt stöd för det. Jag har bara satt Partex när det är ett plintat skåp i Sverige, däremot var allt märkt med krympstrumpa eller partex på oljeriggarna jag jobbade med. Så därav partex och ändhylsor i min central. :p
 
Snigla Snigla skrev:
hehe får lillen plats därinne? :p;)
Tror helt klart det där är lekrum och inte sovrum! :D
Ja det är hans lekrum, det blir inga andra barn :crysmile:
 
Det börjar bli lite ljusare :)
 
  • Ett värmesystem med rörledningar och en expansionstank i ett tekniskt utrymme med upprättad ordning och upplyst omgivning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett upplyst källarrum under renovering med isolerade rör, en röd expansionskärl och en stege.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jasså? Jag var övertygad om att det var tvärtom, gulgrön med blå tejp och absolut inte blå. Men men, det är hemma hos mig och man kan följa den alla 10cm till PEN plint :)
Det blir en neutralledare som du tar från PEN plinten därav blå ledare.
 
  • Gilla
A.Lindvall
  • Laddar…
J JoelN skrev:
Det blir en neutralledare som du tar från PEN plinten därav blå ledare.
Det är fixat nu :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.