4
Hej,

Jag har ett Ajax alarm, som jag tänkte komplettera med ca 4 kameror (3 ute, 1 inne) och undrar vilket kamera övervakningssystem som rekommenderas.

Krav:
Jag undviker gärna månadskostnader.
Systemet ska vara ganska enkelt att sätta upp då jag har dåligt med tid.
Systemet ska gärna lagra videon lokalt på en servern (nvr) eller central enhet.

Mvh
4fun
 
  • Gilla
Söker kunskap
  • Laddar…
Jag kör surveillance station på min nas med hikvision kameror som körs med PoE. Fungerar toppen både lokalt och via app.
 
Hej

Har du något tips på en bra kamera från Hikvision?

//John
 
T john33 skrev:
Hej

Har du något tips på en bra kamera från Hikvision?

//John
Jag beställde precis en sådan här, den ska ersätta en 5 år gammal hik.
https://ipcam-shop.dk/sv/acusense-270/hikvision-ds-2cd2146g1-is-4mp-28mm-acusense-poe-p2166
Det jag har haft problem med är många falsklarm, därför köper jag nu en med AcuSense, då ska man kunna ställa så att den bara larmar för bilar och människor.
Modellen jag beställde har dessutom mic-ingång, därför är den lite dyrare.
Men det finns fler modeller med AcuSense för bättre pris.
https://ipcam-shop.dk/sv/acusense-270/
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Jag beställde precis en sådan här, den ska ersätta en 5 år gammal hik.
[länk]
Det jag har haft problem med är många falsklarm, därför köper jag nu en med AcuSense, då ska man kunna ställa så att den bara larmar för bilar och människor.
Modellen jag beställde har dessutom mic-ingång, därför är den lite dyrare.
Men det finns fler modeller med AcuSense för bättre pris.
[länk]
Hej

Det räcker med 4MP, man får bra bilder? Har hört från kompis att Hikvision är ett bra märke för hemmabruk

//John
 
Jag har köpt deras 4MP domes med PoE from eBay för strax under tusenlappen. Skiter i om den ger falsklarm, låter min NAS köra rörelseigenkänningen för att få lite mer kontroll. Såhär ser det ut i appen just nu

Övervakningskamerans appgränssnitt visar livevideo av en uppfart och inspelningslista med tidigare händelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmbild av en övervakningskameraapp visar liveflödet i ett garage med en bil och inspelningslista.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag kör Unifi Protect, funkar kanon men jag har Unifi även till nätverk så det var extra praktiskt att kombinera med både nvr och nätcontroller i samma enhet, Unifi Cloud Key Gen2 Plus.
 
  • Gilla
pennybridge och 1 till
  • Laddar…
J Janne2 skrev:
Någon som kan uttala sig om denna?

[länk]
Hikvision och Acusense är riktigt bra, dock är 2MP något lite kanske, men det beror lite på vilket avstånd man ska ha koll på.
 
En till röst för Unifi Protect. Bra kameror, bra app. Något dyrt med kringutrustning för att få optimal setup.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Hikvision och Acusense är riktigt bra, dock är 2MP något lite kanske, men det beror lite på vilket avstånd man ska ha koll på.
Avståndet är under 10 meter. Är det så enkelt som jag tror att installera - PoE switch och sen vanlig nätverkskabel till respektive kamera, konfigurera via Hik-Connect?
 
J Janne2 skrev:
Avståndet är under 10 meter. Är det så enkelt som jag tror att installera - PoE switch och sen vanlig nätverkskabel till respektive kamera, konfigurera via Hik-Connect?
Ja, så enkelt är det, du behöver ett minneskort till varje kamera också.
Dock behöver man gå in i kameran från en dator för att konfigurera AcuSense.
Men det är inte heller så svårt.
 
J Janne2 skrev:
Någon som kan uttala sig om denna?

[länk]
Den verkar inte så tillgänglig, eller har du redan köpt?
 
Hur tänker ni kring skyltning angående kameraövervakning? Blir inte klok på om jag behöver sätta upp en skylt när jag bara filmar baksidan. Min andra fundering är om jag har en skylt angående kameraövervakning om inte buset letar mer aktivt efter kameran då? Nu har jag ingen lagring i kameran utan i min cloudkey, men ändå.....
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Den verkar inte så tillgänglig, eller har du redan köpt?
Nej, inte köpt. Försöker förstå området så jag kan ge mig in i det!
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.