Känner ett stort behov av goda nyheter angående vårens ankomst. Kan själv berätta att i Torslanda (Göteborg) lyser den med sin frånvaro, höga snödrivor och -13 i morse. Var är våren? Har någon forumist sett våren än? Berätta om du sett den och var!

/ama
 
Jag tror jag vet var den är. Ryktet säger att den ligger å gömmer sig under de 60-70cm snö jag har i trädgården.
 
Har sett en liten fågel flygande med byggmaterial i näbben :surprised:. Tänkte den isolera sin igloo? Gott om snö i Skåne :).
gaia
 
Kan bara hålla med Gaia Gott om snö o en massa minusgrader i skåne..
 
Såg faktiskt att snödropparna hade tittat fram för 2 veckor sedan hemma hos svärmor.
Men de har nog gått och lagt sig igen. :cool:

edit: Det var i Norberg i Västmaland.
 
Får väl köra den klassiska:
"Vi har vår i luften, var har ni er?" :D
 
NU VET NI HUR VI HAR DET HÄR I NORRBOTTEN TILL I MITTEN AV APRIL ERA BORTSKÄMDA KRÄK! :)
 
Ok allihopa - mot Lomma..!
 
jeppeknaster skrev:
NU VET NI HUR VI HAR DET HÄR I NORRBOTTEN TILL I MITTEN AV APRIL ERA BORTSKÄMDA KRÄK! :)
Hihi, jämfört med vanlig Göteborgvinter är det här med snö och -13 ganska varmt och gosigt, luften är torr! Välkommen hit i december när det är +/-3 grader, ingen snö och det blåser från älven! Norrbottniska vänner på besök har haft kommentarer som "Jag vill hem, där är det varmt på vintern! Göteborg är kallare än hemma! Jag fryser!".

/ama
 
- 14 grader och en massa snö i Helsingborg, väntar bara på att man ska möta en isbjörn när man vallar hunden. :surprised:

 
Jag har sett vårtecken i Kristianstad skåne!!! Två killar i en äldre bmw som körde nercabbat.. ;D ;D sen har de börjat med vårmarknaden på Eko i fjälkinge!! ;D ;D
 
När det blir vår o någurlunda varmt ute så ska jag äntligen få sätta upp resten av panelen ute - har ju alla lock kvar..... Har väntat ett tag på det nu!!!!! ::)

Också Torslanda - och som vi hörde så var det kallt som attan o mycket snö här. - Ingen vår
 
Vilken vår?? :-/ Den lyser med sin frånvaro. Här i Umeå så har vi på nätterna -20-25c
På dagarna -10 -15c så klaga inte. Hahaha det är kanske så att man ska välja sin plats att bo på. Och jag har då deffenetivt valt helt fel ställe om jag vill bo i värmen ;D
 
:'( :'( :'( Det snöade inatt...igen...vååååreeeeeen, vaaaar ääääär duuuuuu?

/ama
 
ama skrev:
:'( :'( :'( Det snöade inatt...igen...vååååreeeeeen, vaaaar ääääär duuuuuu?

/ama
Japp, stora monsterflingor singlade ned hela natten i göteborg, vilket resulterade i 10cm blött vitt äckel!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.