Tänkte ta och rust upp två rum med nya tapeter och se om det hjälper på den långsamma försäljningen. Någon som har tips på billiga neutrala tapeter? Rusta har för 84kr/rullen, är det billigt?
 
Ett tips är att det nästan alltid är rea på någon utgående kollektion i de flesta bygg- och målerivaruhusen. Jag fyndade på detta vis tapeter till tre rum hemma för 49kr/rulle, fick sedan 10% rabatt, och lyckdes pruta ännu mer så tapeterna blev i princip gratis ;)

Lycka till! /Malin
 
bor du i närhet av någon fabriksförsäljning så åk dit. Jag har fyndat rejält på Duros i Gävle.
 
Köpte på Coop för 49kronor rullen, helt ok! :) Fabriksförsäljning låter intressant inför kommande rustning av nya huset. Finns det någonstans i närheten av Skövde/Mareistad tro? Kasnke Borås? Står bergis på Duros hemsida, tror jag kollar där... ;)
 
Vad menar du den långsamma försäljningen?
Säljer ni huset? Och tapetserar om för att det ska vara finare med 50 kr tapeter? Jag har kollat på tapeter många gånger, och hitta nåt under 100 kr är svårt(som man gillar). Allt jag köpte kostat > 200 kr rullen. Men då blir det fint oxå och ingen skräptapet som duger till källarförrådet.
Folk har olika smak, dom som flyttar in kankse har planer för renovering och dessutom annan smak. Det är oftast roligare att köpa hus och få det i sin stil så snabbt man flyttat in. Sen tycker jag personligen att lägga 1500-2000 kr på tapeter i ett rum är inga större summor. Det är ändå tiden som arbetet tar som är kostsamt. Ner med lister, drar ner gamla tapeter, slipa, förlimma etc. För det ska vara ordentligt gjort och med kvalite!

/En som är trött på all reor på sunkiga, fula, omoderna och utgående tapeter. Och hittar man nåt man kankse skulle tänka sig, då har dom typ bara 3 rullar kvar.
 
Jo det är så här att i vårt arbetsrum så är bara halva rummet tapetserat, andra halvan består av nakna spånskivor sedan man snodde lite utrymme till köket på beskostnad av arbetsrummet. Den andra halvan, som har tapeter, har katterna gått lite hårt åt och rivit i, sedan har barnen hjälpt till genom att riva loss lite mer flikar och sen även testa bläckpennors funktion på väggen...  ::)

Även i sovrummet har katterna och sedan barnen varit framme och rivit!  :surprised: Av just denna anledning har vi låtit bli att tapetsera om med snygga tapter som barnen ändå kommer att rita på...

Men nu då vi ska sälja tänkte vi att det kanske ser lite trevligare och mer välkomnande ut med hela och rena tapter a´50kronor rullen än det gör med otapetserade alternativt trasiga tapeter. Även om de vill tapetsera om, så kanske det inte känns lika akut och överhängande och jobbigt, som det kanske gör nu...

Vi hittade tillslut tapter för 49:-/rullen på Coop. Dessa plus lite tapetklister, lite målarfärg till vita detaljer ute och 20 liter falufärg till söderfasaden och lite penslar gick på 2000. Det kan det vara värt för att få huset sält lite lättare tänkte vi... :D

Men nu ska vi på semester en vecka först! Och vem vet, mäklaren kanske lyckas under den tiden! Har har det lite hett om öronen, den 10/6 har det gått 3 månader och hans ensamrätt är över... 8)
 
Håller med. Känns lite onödigt att köpa dyra lawpan-tapeter för 200:-/rulle (gärna mer ;)) när ni ändå ska sälja snart, så det duger gott och väl med billiga tapeter.

I övrigt så finns det massor med tapeter i prisklassen 100-150:- som är helt okej.

Alla tapeter blir omoderna. Det gäller även +200 spänns-rullarna. Hellre lite billigare tapeter och tapetsera om oftare än att sitta med dyra tapeter från 80-talet ännu idag!

 
Tapetsering är tråkigt och jobbigt och tar tid. Men när väl gör det, försöker jag anstränga mig. Men det får ju inte vara för ofta :)
Hellre pular jag med andra projekt än tapetserar varje år.

 
Sophia, jag håller däremot med din omtapetsering och folk är väldigt "lättlurade" när det ser att alla rummen ser "hela" ut (kan tänka mig hur sådant rum ser ut som du beskrivit).

Så mera hela, städade rum gynnar försäljningen :)
 
vet inte, men läste en artikel i en gammal Hus&Hem inför vår egen husförsäljning, där rådde mäklaren i artikeln att man inte varken skulle måla eller tapetsera innan försäljning, kök och badrum var det enda köparna tittar på i princip, sen tror jag personligen att helhetsintrycket är viktigt! ;)
 
;D När vi köpte tapeter till vårat tv-rum var vi runt över allt!!! Till sisst fastnade vi för rustas rea-tapeter då 40kr./rulle!! :D ALLA har verkligen poängterat hur snyggt just det rummet är. Även de som inte vet att det är vi som gjort det, så många har nog svårt för tapeter som de vet kommer från lågprisställena, bara för att de vet att de är billiga..... Vi har precis skrivit kontrakt för att sälja, och de nya ägarna sa bara wooow vilket rum när de kom upp, så köp du billiga tapeter om du känner att de känns rätt, och skit i alla märkesfantaster!!!!!! ;D
Lycka till med försäljningen!!!!
 
Tack! :)''Arbetsrummet är nu tapetserat och klart. Det var ju enkelt att tapetsera! :surprised: Och kul dessutom! D Och ba övning inför framtiden... ::) Arbetsrummet har nu blivit sovru, (vilken spajs, att vi inte gjort så tidigare? ???) och vi har nu börjat å lös på väggarna i sovrummet, som skall bli arbetsrum. Sedan skall sonens rum få lister också. Tror de förra ägarna var allergiska ot lister på nåt vis... ::)

Sen är allt klappat och klart inför visning (PRIVAT!!!)på tisdag! :D
 
Home Staging på hög nivå alltså. :)
 
lawpan skrev:
Home Staging på hög nivå alltså. :)
Nja HÖG nivå vet jag inte... ;D Men helt klart homestaging! :D

Fast maken tar det hela på stort allvar och har nu bredsacklat i stort sett hela det gamla sovrummet. Det tog flera timmar!!! :surprised: Och han son inte gillar "sånt där" egentligen... Pyschla med huset alltså brukar han ine gilla. Säger han... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.