Hej,
Jag byggde ihop en egen kamera av en Raspberry pi zero w och en pi noir, sedan tryckte jag i grejerna i en dummy kamera.
Inga problem att lägga till den i AJAX appen via rtsp protokoll.
Om det är någon som undrar alltså. Skärmdump av AJAX-app med en liveövervakningsbild från en hemmagjord Raspberry Pi-kamera och övriga sensorer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej.
Har ett General electric-larm som fungerade helt ok innan vi skrotade fasta linan. Köpte i dagarna en GSM-uppringare
Peter2400 Peter2400 skrev:
Min larminstallatör ville ha 4500:- för att installera en Gsm uppringare till vårt gamla DSC.
Köpte en sådan här istället, fick lätt plats i larmskåpet och fungerar som förväntat.
[länk]
Har gjort likadant men mitt larm vill inte kvittera när det löst ut. Måste vara någon inställning i själva larmcentralen?
 
Mitt larm går inte heller att kvittera. Jag löser det genom att låta larmet ringa sina åtta gånger, sen slutar det om inte larmet triggas igen.
 
Har försökt med samma sak men larmet envisas med att ringa upp hela tiden. Får söka svar hos installatören efter helgerna. Trodde att det bara var att installera en uppringare, men icke.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.