O
Bor på landet i en klassisk röd villa. Huset har ingen normal adress utan heter som de gör på landet. Förra ägarna har satt en pytteliten ful skylt på bortre gaveln så folk som ska hit vet inte när de kommit rätt om vi inte vinkar in dem. Skulle vilja sätta upp en stor skylt i lantlig design, typ gjutjärn. Har försökts googla var jag kan beställa en sådan med egen text men får bara upp små mer moderna alternativ. Har den typen av skylt jag söker något speciellt namn? Kan någon tipsa om en leverantör?
 
Sök på emaljskyltar
 
Sök på smidesskylt eller emaljskylt, fasadskylt, gårdsskylt.
 
O
Fotografen Fotografen skrev:
Sök på smidesskylt eller emaljskylt, fasadskylt, gårdsskylt.
Där har vi det, tack!
 
Men är det inte bättre att sätta en skylt nere vid grinden, eller ingången/infarten till fastigheten
och då välja något klassiskt, som t.ex.
nummerskylt+till+huset.jpg
 
O
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Men är det inte bättre att sätta en skylt nere vid grinden, eller ingången/infarten till fastigheten
och då välja något klassiskt, som t.ex.
[bild]
Mja, vet inte exakt vad jag vill ha. Huset ligger ändå längs en samfälld grusväg där ca 10 hus ligger på rad med garageinfarter direkt från grusvägen. Vill se till att folk vet vilken garageuppfart de ska till och då kan jag sätta en skylt antingen vid en grind som syns tydligt från vägen precis innan uppfarten, eller på husfasaden, eller på garagefasaden. En gårdsskylt kanske blir väl lantligt, vårt hus är falurött i klassisk stil men granvillan är ”modernare” sett utifrån. Får googla runt lite.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.