S Spira174 skrev:
Körde hyvlad sida ner, spånskruv. Uponor slang och plåtar, körde 55mm mellan varje gles
många frågor blir det... körde du gles av golvet innan eller efter du byggde innerväggarna?
 
Körde gles först, la ut plåtar och drog all slang. Reglade därefter upp väggarna
 
S Spira174 skrev:
Körde gles först, la ut plåtar och drog all slang. Reglade därefter upp väggarna
Ok tack för svar. Jag är lite kluven till bästa tågordning, man får vara lite försiktigare när man lagt ut slangen antar jag.
 
N nonnos skrev:
Ok tack för svar. Jag är lite kluven till bästa tågordning, man får vara lite försiktigare när man lagt ut slangen antar jag.
Japp det får man helt klart vara, jag la ut masonitskivor i de rummen jag höll på att bygga
 
Vi har precis lagt 20mm golvvärme i gles ovanpå golvspånskiva.

21x120mm råplan klyv som skruvades i golvspånet, 30mm distans mellan varje bräda blir "perfekt" så behöver man inte mäta utan använder en kloss bara.

Vi reglade väggar och gjorde dem i princip klara innan vi började glesa, då behövde man inte vara särskilt försiktig under byggtiden vilket är skönt.

Renoveringsprojekt som visar en nylagd golvvärmeinstallation ovanpå en spånskiva, med parallella klyvor och distansklossar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nonnos och 1 till
  • Laddar…
R ramafred skrev:
Vi har precis lagt 20mm golvvärme i gles ovanpå golvspånskiva.

21x120mm råplan klyv som skruvades i golvspånet, 30mm distans mellan varje bräda blir "perfekt" så behöver man inte mäta utan använder en kloss bara.

Vi reglade väggar och gjorde dem i princip klara innan vi började glesa, då behövde man inte vara särskilt försiktig under byggtiden vilket är skönt.

[bild]
Tack för input! Är också inne på 21x120 med 30 mellan, regla upp först.

körde ni byggmax 21x120?
 
N nonnos skrev:
Tack för input! Är också inne på 21x120 med 30 mellan, regla upp först.

körde ni byggmax 21x120?
Låter som en god idé, vi tog från en lokal bygghandel där det stod 22x120 och vid uppmätning var det 21mm så :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.