Den övre är en mardröm när man ska koppla ur å har en massa kablar.
Nej den går bort också
 
Jag har fuskat lite :)
Två blåa nätverkskablar anslutna till en vit nätverksuttagspanel på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Shit, det var ju halva priset mot Kjell!
Då räknar du väldigt snällt, en sjättedel av priset får jag det till.
 
M Markarbetaren skrev:
Jag har ett gäng övervakningskameror som jag idag kör via wifi. Följde med en kabel till varje som det står Cat5E på. Jag tycker det ibland segar lite, har 12-13m och x antal väggar mellan routern och kameran längst bort så jag funderar på att dra kabel istället. Alla kameror sitter så att elen är dragen fram till respektive kamera på vinden men routern sitter såklart i boutrymmet. Jag funderar på om det går att dra 1 kabel från routern upp på vinden och om det finns nån box som man kan sätta upp för att koppla alla kameror till. Typ som en förgreningsdosa/splitter? Nått liknande som jag har för att få 4 usb från ett USB-uttag från datorn.
En annan sak värt att notera om du kör högkvalitativa kameror med HD-upplösning så har komprimeringsalgoritm och dess inställningar stor på påverkan på dataströmmens storlek vilket kan begränsa hur många enheter du kan ha uppkopplade samtidigt över samma accesspunkt.
 
  • Gilla
Per-Anders J
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Jag har fuskat lite :)
[bild]
Jag gillar verkligen den typen av uttag med vinkling neråt. Funderar på att byta till något likande eftersom modellen vi kör idag (Schneider Electric Exxact ) krånglar en hel del. IMPO märkligt dålig byggkvalitet för de pengarna.
 
A Andy78 skrev:
Det finns både platta och vinklade kablar om man har dåligt med utrymme.
[länk]
Tycker att det blir en mer naturlig vinkling nedåt med vanliga raka kablar. Vad är det för tillverkare/modell på uttagen?
 
Det står Schneider Electric tryckt nere i högra hörnet.

Väggmonterad Schneider Electric strömbrytare med numrerade knappar 13 och 14.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A Andy78 skrev:
Det står Schneider Electric tryckt nere i högra hörnet.

[bild]
Ok, Schneider har massor med varianter. Du råkar inte kvar någon förpackning eller följesedel?
 
Nej tyvärr.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
En sådan för keystone, sedan en Schneider exxact enkelram
[länk]
@Boilerplate4U
Eftersom jag redan har Schneider Exxact enkelram blir det där perfekt, stort tack! (y)
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Jag gillar verkligen den typen av uttag med vinkling neråt. Funderar på att byta till något likande eftersom modellen vi kör idag (Schneider Electric Exxact ) krånglar en hel del. IMPO märkligt dålig byggkvalitet för de pengarna.
Vad har du för uttag och på vilket sätt krånglar det?
 
V ViktorHg skrev:
Vad har du för uttag och på vilket sätt krånglar det?
Platta Exxacta. Glappkontakt i ett antal uttag som jag misstänker beror på patchkablar som snedbelastat och skapat vridmoment inne i kontakdonet.
 
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Platta Exxacta. Glappkontakt i ett antal uttag som jag misstänker beror på patchkablar som snedbelastat och skapat vridmoment inne i kontakdonet.
Är det sånna man monterar med actassi/lexcom modularjack i eller är det typ en färdig plint? För lexcom/actassi är generellt riktigt fina och brukar användas i kontor och liknande, men jag har aldrig hört att dom börjat glappa. Trist hursomhelst att det inte hållt för dig :/
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.