Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Konstigt, tittar jag på Tradera så finns en singel Asus Lyra med tretton bud och redan uppe i 490 kr trots tio dagar kvar. För några dagar sedan såldes en Asus Luyra Trio för 620 kr efter tio bud.
kanske är det lättare att sälja dom en och en i stället för alla fyra på en gång? det blir ju inte så mycket pengar då. Men fyra känns som att man behöver för att få det att fungera i hus och garage.
 
hsd hsd skrev:
Sätter man ett lågt utropspris brukar buden hagla in
Är det något väldigt eftertraktat så kan man ha högt utropspris, som när jag sålde en stuga i fjällen
Jag kanske inte skulle ha skrivit att det är ett skitsystem som inte funkar?
 
  • Gilla
  • Haha
Boilerplate4U och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Konstigt, tittar jag på Tradera så finns en singel Asus Lyra med tretton bud och redan uppe i 490 kr trots tio dagar kvar. För några dagar sedan såldes en Asus Luyra Trio för 620 kr efter tio bud.
Hittade annonsen nu. Men jag hittade också en med tre stycken där det inte kommit ett enda bud.
 
hsd
Prova igen efter helgerna
Hade Du flera bilder, om inte ta fler typ hängande på väggen, är det en modell med flashigt ledljus så försök få det på bild
Jag brukar ibland lägga ut med köpnu-pris lite högre än utropspris och ha fri frakt (schenker)
 
hsd hsd skrev:
Prova igen efter helgerna
Hade Du flera bilder, om inte ta fler typ hängande på väggen, är det en modell med flashigt ledljus så försök få det på bild
Jag brukar ibland lägga ut med köpnu-pris lite högre än utropspris och ha fri frakt (schenker)
Dom är ju faktiskt rätt snygga, men det går att stänga av ljuset som tur är. Annars lyser dom ju upp hela rummet!
Barnen tyckte dock att det var bra med en nattlampa på vissa ställen.
 
Claes Sörmland
Även om denna tråd bottnade i problem med produkten så inspirerade den mig att köpa än fjärde Asus Lyra Mini till gästhuset. Så hur gör man (jag) då för att installera den steg för steg?

1. Stäng av de tre gamla Asus Lyra Mini-enheterna (De kan ställa till problem om de är påslagna, se nedan).

2. Först uppdatera den nya Asus Lyra så att firmware blir kompatibelt med AiMesh (som jag köra de ursprungliga tre enheterna med). Jag anslöt således den nya enheten till tjänstefördelaren och anslöt mig till dess Wifi med datorn. Sen fick jag klicka mig igenom GUI-interfacet för browsern och hitta på lite tillfälliga namn och lösenord. Därefter var min första och enda åtgärd att uppdatera firmware på enheten. Sen drog jag ur alla sladdar ur enheten.

3. Nu kopplade jag in min gamla Asus Lyra Mini i tjänstefördelaren som fungerat och fortsättningsvis kommer att fungera som router. Övriga två noder är fortfarande avstängda.

4. Därefter anslöt jag elen till den nya enheten (ingen nätverkssladd) och nollställde den genom att trycka 5 s på resetknappen på baksidan.

5. Sen startade jag appen ASUS Router i min telefon (som var ansluten till routerns Wifi) och klickade på "Lägg till nod". Den hittade den nya routern omedelbart och jag valde den och gav den en placering ("Gästrum)". Några minuter senare var den en del av AiMeshnätverket.

6. Först nu startade jag övriga två noder som har varit avstängda under installationen (det funkar inte att installera nya noder om man råkar ansluta sig via gamla noder). Nu har mitt AiMesh-nätverk en router och tre istället för två noder. Blev bra täckning även i gästhuset.
 
  • Gilla
quilding och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.