Jaha där ser man, kan du fråga kompisens svärfar efter namnet på företaget. Vi har ett liknande i Peking som sagt!
 
Hej,
Har någon byggt med Piradoff, har hört rykten om dålig likviditet.. Vet någon?
 
hej ! men jag har byggd stenvillan........
 
Då kan vi stryka Avexa från listan....de har gått i konken...
 
Problemet med Polska företag, det blir lite "för" billigt så deras "säljare" konkar....

Jag ska troligen bygga med Heda Excellent från Heda Sand o Betong (www.sandobetong.se) de hjälper desutom till med konstruktionsberäkningar etc.

 
Samster skrev:
Problemet med Polska företag, det blir lite "för" billigt så deras "säljare" konkar....

Jag ska troligen bygga med Heda Excellent från Heda Sand o Betong (www.sandobetong.se) de hjälper desutom till med konstruktionsberäkningar etc.

Grattis! Vi har byggt med Heda Sand o Betong och är super nöjda med vårat hus! Lycka till!
 
Finns det stenhusleverantörer som vill bygga ??
Vi skickade för ca 4 veckor sedan ut anbudsförfrågan till 9 olika stenfirmor. Riktiga underlag dvs, ritningar, konstruktionsritningar, beskrivning mm. I måndags gick anbudstiden ut. Inte ett enda svar ?? Efter påringning lovade två att inkomma med svar senast i morgon fredag.
SUCK. Det får väll bli ett trähus i stället.
 
Axla skrev:
Finns det stenhusleverantörer som vill bygga ??
Vi skickade för ca 4 veckor sedan ut anbudsförfrågan till 9 olika stenfirmor. Riktiga underlag dvs, ritningar, konstruktionsritningar, beskrivning mm. I måndags gick anbudstiden ut. Inte ett enda svar ?? Efter påringning lovade två att inkomma med svar senast i morgon fredag.
SUCK. Det får väll bli ett trähus i stället.

Vi skickade till 16. Fick ett svar... innan utsatt tid. De är seriösa. De andra har vi jagat per telefon de sista två månaderna... nu har vi fått 3 skriftliga offerter till och 2 muntliga (vad f-n tror de?). Så ring och tjata... fast egentligen skulle det inte behövas!

 
Hej.

Ska bara påpeka att även SDHC konkade för ett tag sedan. Det var nära ögat. Hade kommit ganska långt men sedan började Sydkraft trilskas varför det hela sköts på. Tack sydkraft.

Challe
 
Vi hade med konstruktionsritningar, detaljerad beskrivning, inbjudningsbrev med all möjlig info.
Ja alla handlingarna var väldigt kompletta (säger de som kan sådant). Men Skandinaviska stenhus svarade inte, och jag som trodde att företagen ville bygga i stockholmsområdet. Ngn borde det väl finnas.
 
Hej Axla. Vår erfarenhet är att på våra breddgrader så är entreprenörerna i trähusnischen överrepresenterade. Har ni provat att fråga leverantörer i södra delen av landet? Själva så valde vi att köra en sk delad entreprenad och beställde stenväggar från Sand & Betong i Hedared. Hepp! Produkten heter Heda Excellent och är del i ett fiffigt koncept. Projektet har till sin helhet fungerat bra även om det till och från varit svårt att sova (mycket som skall klaffa!). Men allt vårt slit har varit mödan värt. Bankens värdering överstiger vida vår produktionskostnad.

Välkommen att höra av dig/er om ni har frågor.
 
Jo du Danno. Vi ska också köra delad entreprenaad. Heda Sand & Betong fick vi faktiskt ett anbud ifrån. De skickade ett pris två dagar efter att jag ringt.
De verkar seriösa, och ligger bra till att få göra vårat hus.
mvh
Axla
 
Axla skrev:
Jo du Danno. Vi ska också köra delad entreprenaad. Heda Sand & Betong fick vi faktiskt ett anbud ifrån. De skickade ett pris två dagar efter att jag ringt.
De verkar seriösa, och ligger bra till att få göra vårat hus.
mvh
Axla
Du kommer inte att ångra dig,vi är jättenöjda med vårt hus..
 
Vi har precis kommit hem ifrån en liten bilsemester i Frankrike, vi passerade även Belgien,Tyskland, Holland och Danmark.
Där kunde man kolla på stenhus. Måste säga att de håller sig/ser frächa ut länge. Ju fler man ser dessto mer övertygad om att man skall bygga i sten blir man.
Det känns helt rätt. Och snart ska vi börja sprnga JIPPIE.
mvh
Axla
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.