T
Xiamo har släppte denna nya robotdammsugare 2019-09, men verkar inte gå att få tag i Sverige.

Någon som har mer info om den kommer till Sverige och när i så fall?
 
Såg att Inet skulle ta in den så fort den lanseras i Europa. Då det är väl bara att vänta
 
T
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Såg att Inet skulle ta in den så fort den lanseras i Europa. Då det är väl bara att vänta
Ok, vet du några datum?
 
T Thomas' skrev:
Xiamo har släppte denna nya robotdammsugare 2019-09, men verkar inte gå att få tag i Sverige.

Någon som har mer info om den kommer till Sverige och när i så fall?
Vad är det som lockar med den jämfört med S6?
Är det att den är sämre på att klara mattor och trösklar?
 
T
Peter2400 Peter2400 skrev:
Vad är det som lockar med den jämfört med S6?
Är det att den är sämre på att klara mattor och trösklar?
Hur menar du nu? Menar du att jag lockas av att köpa den för att den är sämre på mattor och trösklar? Förstår inte var du vill komma.
 
Det är bara att sätta in S5 borsten om man har mycket mattor.
Största fördelen mot S6 verkar vara ett lägre pris. Någon som faktiskt använder moppfunktionen på sin?
 
T
Det skiljer knappt 2000kr mellan dessa.

S5:3700kr

S6:5400kr
 
T Thomas' skrev:
Hur menar du nu? Menar du att jag lockas av att köpa den för att den är sämre på mattor och trösklar? Förstår inte var du vill komma.
Det var störst skillnaderna mellan dem som jag såg, därför undrade jag vad som lockade dig.
 
F
Vad skulle skillnaden mellan S4 och S5 vara och vad är det för prisskillnad? Jag hade i princip bestämt mig för att försöka ropa in en S5 på mellandagsrean men nu kanske man skall vänta?
 
T
F fsn skrev:
Vad skulle skillnaden mellan S4 och S5 vara och vad är det för prisskillnad? Jag hade i princip bestämt mig för att försöka ropa in en S5 på mellandagsrean men nu kanske man skall vänta?

Priset vet jag ej på S4 än. Då den inte finns i Sverige.

Jag var också helt inne på S5 tills jag fick nys om S4, fördelen med S4 är en större dammbehållare, starkare sugkraft samt en kraftfullare processor än S5, den städar snabbare. Man tappar moppgrejen, men det är bara skit iaf enligt mig.
Sedan funkar S4 med roborock appen medans S5 endast fungerar med MI appen.

Därav jag undrar om någon vet release datum för denna i sverige.
 
Det är samma sugenhet på S4, S5 och S6 men dom har flyttat fram uppsuget närmare kantborsten och får på så sätt in en större behållare

S4 känns mer som den man faktiskt behöver och lär väl presentera lika bra som en S6 till lägre pris
 
T
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Det är samma sugenhet på S4, S5 och S6 men dom har flyttat fram uppsuget närmare kantborsten och får på så sätt in en större behållare

S4 känns mer som den man faktiskt behöver och lär väl presentera lika bra som en S6 till lägre pris
Vad dom säger själva iaf enligt spec, men när man kollar tester så presterar S4 bättre. Och som du säger. Till ett lägre pris.

Det är den som skulle passa mig bäst iaf. Men nu säljs den tydligen ”endast” på Amazon, vilket jag finner märkligt. Kostar cirka 3700kr där+frakt. Men inte så sugen att köpa den där. Känns som att den borde släppas i Sverige, frågan är bara när.
 
Den kommer säkert hit när hypen lagt sig lite på övriga marknader så februari kanske?

Skulle passa mig med en S4 också
 
F
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Det är samma sugenhet på S4, S5 och S6 men dom har flyttat fram uppsuget närmare kantborsten och får på så sätt in en större behållare

S4 känns mer som den man faktiskt behöver och lär väl presentera lika bra som en S6 till lägre pris
Japp ser så ut, bara den inte lider av extremt ”prisreducerade förbättringar” på styrningen/sensorer.
 
Jag har en S5, och helt ärligt vet jag inte vad som skulle vara bättre. Den är ärligt talat skitbra som den är! (y):D

Hade jag varit er hade jag tagit den som har bäst pris. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.