Är det där verkligen en varaktig konstruktion?
 
Hemmakatten
Med tanke på den långa handläggningstiden hos byggnadsförvaltningen lär det dröja åtminstone till efter julhelgerna innan ärendet tas upp till behandling.

Risken är stor att @mexitegel inte kommer att få ett föreläggande om rivning förrän omkring 20 dag Knut. Vilket han iofs påstår att han redan fått.

Tror jag inte på. Finns inget bygglovskontor som är så snabba. Framförallt inte nu när det lackar mot jul och det är mängder med ansökningar med begäran om snabb hantering av bygglov för byggen i Hans och Greta-stil. Hmm, nu när jag tänker efter så verkar det otroligt att @mexitegel ens fått bygglov för sitt bruna mexitegelhus - än mindre farstukvisten!

Men så småningom hinner byggkontoret ifatt och då är det ju utmärkt om @mexitegel redan insett sitt fatala misstag och kanske hunnit riva både hus och farstukvist. Vore så synd om han åkte på sanktionsavgifter.

Fast rivningsplan måste förstås till. Innehållande hur man sorterar miljöfarliga ellakritsremmar från den brännbara kakstommen, gelatinfönster med kristyrspröjs, de runda flerfärgade takpannorna för sig osv.

Nu brukar ju Byggahus medlemmar vara hjälpsamma med både goda råd och mer handfast hjälp. Så det ordnar sig nog.:D:cool:
 
  • Gilla
KnockOnWood och 3 till
  • Laddar…
Svartbygge vet jag inte om jag tycker att det är. Möjligen mörkbrunt?
 
Om farstukvisten står kvar efter tjugondag Knut får vi ta tag i detta ned kraft.
 
  • Tårtdekoration föreställande en gul och grå grävmaskin modell av marsipan på en tallrik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Du har fel, KoW, kanske nya glasögon?;) Den där farstukvisten är definitivt inbakad.
Nej där håller jag inte med!
En Calzone är inbakad, men denna farstukvist ser ju helt tom ut!

Och jag har nya läsglasögon, styrka +2.00 :geek:
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Nu brukar ju Byggahus medlemmar vara hjälpsamma med både goda råd och mer handfast hjälp. Så det ordnar sig nog.:D:cool:
Mycket tugg om det där huset!
Men ibland får man ju ta skeden i vacker hand och svälja förtreten (och huset).

Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Tror jag inte på. Finns inget bygglovskontor som är så snabba. Framförallt inte nu när det lackar mot jul...
Nej just det!
Och speciellt nu i vinterkylan så torkar ju lacken väldigt långsamt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.