Funderar på ett Home Sentens-kök. Känns snäppet bättre än tex. Epoq och Noblessa tycker jag, och så har de ett mycket större utbud än IKEA beträffande stommar (vilket iofs alla har...). Jag gillar för övrigt IKEAS kök, men hittar inte riktigt det jag vill ha där.
Nån som har åsikter om Home-kök?
 
Sentens är detsamma som Marbodal, de samkör på något sätt.

Vi var också inne på Sentens, hade sittning med säljare och ritade och plockade.

Vi övergav dem dock när priset blev 2-3 gånger högre än ett mer eller mindre identisk kök från Epoq, Ikea eller Kvik. Vi tittade på primärt på en slät fanerad ek-lucka.
 
Vi var också inne på att köpa deras kök men det föll på höjden, vi ville ha skåp upp i taket. Känns stabila med snygga luckor och så får man riktigt bra rabatt på vitvarorna hos dem.
 
Vi tittade också litet på Sentens-köken förra året. Säljaren sade att det är Marbodal som tillverkar dem. Han visade en pärlspontmönstrad lucka som var en nyhet i Marbodals katalog och sade att de skulle få in den om ett par månader så med andra ord ÄR det väl i praktiken Marbodal...fast bara en del av deras sortiment.

Fast man kan få dem billigt där för att vara Marbodal. Köper man både kök och vitvaror genom Elextrolux Home kan det bli riktigt bra rabatter men det är fortfarande inga lågpriskök. Så även i vårt fall blir det annan lösning, IKEA-stommar med luckor som ett snickeri gör åt oss.

Vitvarorna köpte vi dock från Home, det fanns ingen som kunde ge oss ett lägre pris på den uppsättning Electroluxgrejor som vi ville ha.
 
Köpte Sentense Kobbe Vit förra året. Det stod Marbotal på emballaget etc. Bra kvalitet, höga överskåp (96 cm) vilket vi gillade. Vitvarorna kunde man pruta rätt bra på om man tog Elux. Skåp, luckor och inredning mkt bra pris. Bärnkskiva (ek) och diskbänk blev dyra. Borde köpt bänkskivan på annat håll pga priset.
 
Hittade ett kök där som vi var väldigt intresserade av, bla med tanke på urvalet av stommar jämfört med tex IKEA. Tänker ändå inte köpa där för servicen har varit URUSEL! Första förslaget fick vi vänta tre veckor på fastän de sa att det skulle komma inom en vecka. Nu har vi bett om en justering av ritningen samt offert på kök inkl alla vitvaror, men det var fem veckor sedan och vi har ännu inte fått något!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.