Har @mexitegel tillstånd för djurhållningen? Grisar bör väl räknas som en olägenhet för @Fulkemisten i och med att de vistas närmast nån decimeter från tomtgräns?
 
  • Haha
  • Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
K kindvall skrev:
Jag förstår att det inte är lätt att stänga in en jättehare,
Missade detta. Helt fruktansvärt! Jag ringer djurskyddet! @mexitegel ska f-n i mig inte komma undan med att stängsla in vilda djur på detta sätt!
 
Fulkemisten
Det värsta är verkligen att hade @mexitegel bara kommit över med en påse bullar och pratat om situationen så hade det varit lugnt. Nu tänker jag inte ge mig utan strida för min rätt till att ha rätt tills dödagar.
 
  • Haha
  • Arg
AndersOhrt och 3 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Det värsta är verkligen att hade @mexitegel
Ja alltså jag är arg, men inte på dig då utan på @mexitegel och då mest för den stackars haren!
 
  • Gilla
Fulkemisten
  • Laddar…
Vilken tur att grannen inte har störande julbelysning som du behöver hitta laglig rätt att få bort:)
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
H Hasse C skrev:
Vilken tur att grannen inte har störande julbelysning som du behöver hitta laglig rätt att få bort:)
Jävla grannar. Är irriterande när det flyttar in nya som har ljus på med. Man blir så.... KRÄNKT :D

Man kanske skulle bygga ett hönshus.... Så grannarna lär sig om vad elen egentligen kostar
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Appendix Appendix skrev:
Man kanske skulle bygga ett hönshus.... Så grannarna lär sig om vad elen egentligen kostar
Och på köpet får en tokförbannad @Alfredo efter sig... Alla djurs beskyddare.
 
  • Arg
Alfredo
  • Laddar…
J Johan456 skrev:
Vore kul att höra vad @mexitegel har att säga om detta fula tilltag. Kanske finns bygglov och allt är i sin ordning. Känns bara inte bra i magen att hoppa på ”Mexi” såhär innan jul.
Tillbyggnaden är ju under 15kvm så det är säkert en attefallstillbyggnad. Men med tanke på tidigare konstruktioner skulle man gärna se lite beräkningar på den där kristyrlasten..
 
  • Haha
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Inte nog med att det är ett svartbygge, takbeläggningen verkar även vara asbesthaltig.
Det lär absolut utsätta mig för rent av dödliga asbestshalter då det tydligen förångas ute i det fria. Blir att omedelbart ringa kronofogden om handräckning för avlägsnade av detta kontaminerande falsarie.
 
Även markarbetet reser frågetecken. Istället för att avlägsna matjord och annan mull, förefaller det som om byggaren istället tillfört mull. Att det rör sig om bostadsanpassad s k bo-mull förhindrar inte riskerna med denna mullbänk.
 
  • Gilla
  • Haha
Stefan Bengtsson och 5 till
  • Laddar…
Tror att det enda rätta och det som hjälper i det här fallet är att utfärda ett påbud om rivning.
Med tanke på hur svårt det är att få tag på hantverkare så här under en storhelg så får vi väl ge en respit till efter nyår.
@mexitegel får återkomma med bildbevis att fuskbygget verkligen är rivet.
Sen bör även takläggarna få en reprimand.
Ska man skriva något så måste man ju stava rätt ;)
 

Bästa svaret

Det är ju inte utan att jag känner mig lite påhoppad här om allt från svartbyggen till otillåten djurhållning och kanske till och med djurplågeri.

Men allt är sant utom djurplågeri, kan också erkänna mutförsök av bygglovshandläggaren med glögg och pepparkakor. Men det visade sig vara helt omöjligt.

Efter att @Fulkemisten anmält mig är vi nu ålagda att riva och det måste ske 20 dag Knut. Tack för den. God jul på dig också.

Jag känner mig dock hedrad att @Fulkemisten anser att vi är grannar. O det är vi ju nästan, i alla fall här virituellt.
 
  • Gilla
  • Haha
AndersOhrt och 7 till
  • Laddar…
Hallå, har alla glömt byggreglerna?
En veranda, förstukvist eller annan tillbyggnad som är ÖPPEN
får göras utan baklov, förlåt bygglov, om den är högst 12 kvm stor.
Och den där ser inte ut att vara större än 0,015 kvm.

Så spar på er indignation, den är ju bara dåligt inbakad avundsjuka!

Låt oss enas om ett gemensamt motto: Bygg en förstukvist och kom på grön kvist :love:
 
  • Gilla
Marcus_L och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Du har fel, KoW, kanske nya glasögon?;) Den där farstukvisten är definitivt inbakad. Titta på kakstommens väggar och de kristyrinfästa fönstren. Svartbygge, oavsett storlek, är min definitiva bedömning!

Kanske får be @Robert-san01 om ett utlåtande? Han är vice ordförande i byggnadsnämnden i sin kommun. Han borde kunna PBL. Nu kan man ju inte alltid lita på dessa politiker...;) Men ändå, väntar på din input @Robert-san01! :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Marcus_L
  • Laddar…
Nä, den där utbyggnaden får ni bakläxa på.
 
  • Gilla
  • Haha
Marcus_L och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.