Hemmakatten
Håller med. Nu är vi något OT. /moderator
 
D Daniel 109 skrev:
Det är inte kromade rör.
Jasså:thinking:
Vad är det då?
 
D Daniel 109 skrev:
Det är elförzinkat med presskopplingar. Det är det vanliga i värmeinstallationer i dag.

[länk]
Å fanken, utvecklingen går framåt...billigare antar jag eller vad är skillnaden.
Har alla leverantörer gått över?

Spelar dock ingen större roll för mitt påstående att inte måla rören.
 
tttomten TomasJor skrev:
Spelar dock ingen större roll för mitt påstående att inte måla rören.
Motivera gärna varför. I den aktuella miljön skulle då i varje fall jag vilja måla dom för att i varje fall i viss mån "dölja" dom. Tycker de är ett väldigt trist blickfång som det ser ut nu.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Motivera gärna varför. I den aktuella miljön skulle då i varje fall jag vilja måla dom för att i varje fall i viss mån "dölja" dom. Tycker de är ett väldigt trist blickfång som det ser ut nu.
Tycker tvärt om, rent och snyggt med elförzinkat/förkromat.
Att nästan gömma något blir i mitt tycke sällan bra, bättre att avvika helt i så fall.
 
tttomten TomasJor skrev:
Tycker tvärt om, rent och snyggt med elförzinkat/förkromat.
Smaken är som... I ett badrum håller jag med men inte i ett vardagsrum som jag får intrycket att detta handlar om.
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Gubbar eller gummor, spelar ingen roll. Resultatet blir detsamma. Men att låta ett gäng geriatriker helt på egen hand bestämma över en så viktig sak som din bostad, är ansvarslöst. Dessutom klagar du på deras insats, men är inte beredd att göra något åt det, annat än att just klaga.
Så istället för att bli sur för att vi inte helt håller med dig, är det dags att du visar ditt intresse för styrelsen, så vore det sjutton om du inte blir inröstad när det är dags. Det är faktiskt ganska intressant och ibland skrämmande att se vad som diskuteras och beslutas i "lönndom".
Eftersom du klagar på mig så kan jag tala om för dig att jag lider av en extrem hjärntrötthet pga sjukdom tycker du att jag är lämplig att sitta i styrelsen då? har svårt att fokusera, koncentrera mig och hjärnan säger stopp när det blir för mycket därför är möten inte heller bra.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Smaken är som... I ett badrum håller jag med men inte i ett vardagsrum som jag får intrycket att detta handlar om.
Det gäller badrum, kök, sovrum och vardagsrum, i hallen slipper jag rören iaf
 
Staffans2000
Z Zanbruz skrev:
Eftersom du klagar på mig så kan jag tala om för dig att jag lider av en extrem hjärntrötthet pga sjukdom tycker du att jag är lämplig att sitta i styrelsen då? har svårt att fokusera, koncentrera mig och hjärnan säger stopp när det blir för mycket därför är möten inte heller bra.
Om man köper in sig i en stor betonglåda med olika fack, utan att förstå att det också inebär ett ansvar, är man ute och cyklar.
Resonemanget att styrelsen inte är mycket att hålla i när det blåser, ändrar ingenting.
Bor du i en bostadsrättsförening och inte deltar aktivt i skötseln av densamma, överlåter du bestämmandet över din lägenhet till den "lama föreningen". Din vacklande hälsa är mycket beklaglig, men den ökar inte ditt inflytande. Förhoppningsvis piggnar du till förr eller senare, så du kan ta de "lama" i nackskinnet och säga -"undan kärringar och gubbar, nu tar jag över".

Med önskan om ett snart vederkvickande:

Staffan
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Om man köper in sig i en stor betonglåda med olika fack, utan att förstå att det också inebär ett ansvar, är man ute och cyklar.
Resonemanget att styrelsen inte är mycket att hålla i när det blåser, ändrar ingenting.

Bor du i en bostadsrättsförening och inte deltar aktivt i skötseln av densamma, överlåter du bestämmandet över din lägenhet till den "lama föreningen". Din vacklande hälsa är mycket beklaglig, men den ökar inte ditt inflytande. Förhoppningsvis piggnar du till förr eller senare, så du kan ta de "lama" i nackskinnet och säga -"undan kärringar och gubbar, nu tar jag över".

Med önskan om ett snart vederkvickande:

Staffan
Om du har läst igenom tråden så tror jag att jag har skrivit att föreningen inte har fått så mycket mer information än vi drabbade när det gäller vattenskadan, jag borde varit tydligare, det var om en annan händelse som dom var lama, det tog bara 4 år innan dom tog tag i saken men vad det var tänker jag inte ta upp, nu avslutar jag den här diskussionen
 
  • Gilla
Zanbruz och 1 till
  • Laddar…
V vvs facit skrev:
Som installatör hade jag Aldrig! Föreslagit en sån lösning när det finns grejer att köpa om dom inte kan bocka rör själva .
Uponor golvsockelsystem
Se sid 4 [länk]
Dom här grejerna har funnits länge på marknaden . Så det är inga nyheter .
Någon på rörfirman måste ha läst på om
Konvertering av värmesystem och allternativ
Någon gång
Tydligen har dom noll koll, kan man begära att dom gör om fast det måste gå genom Hsb Styrelsen först?
 
Ja det tycker jag att du ska göra
Har du fått nya radar också ?
Ser ut dom det .
Har du någon bild på hur det såg ut innan ?
Bild på radiator och ventil skulle jag vilja se
 
V vvs facit skrev:
Ja det tycker jag att du ska göra
Har du fått nya radar också ?
Ser ut dom det .
Har du någon bild på hur det såg ut innan ?
Bild på radiator och ventil skulle jag vilja se
Har fått nya i alla rum, typiskt hade bilder på hur det såg ut innan men raderade dom för bara några dagar sen, men rören gick rätt ner i golvet innan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.