janwide
Hoppas att dom fixar till det så att du blir nöjd. Det vore kul med lite bilder när det är klart.
 
  • Gilla
Zanbruz
  • Laddar…
janwide janwide skrev:
Hoppas att dom fixar till det så att du blir nöjd. Det vore kul med lite bilder när det är klart.
Ska försöka komma ihåg det
 
Har följt Byggahus några år, blivit mer och mer skeptisk till bostadsrätt som boendeform. Denna tråd avgör definitivt, kommer aldrig att bli aktuellt för min del. :)
 
  • Gilla
Mats Lj och 1 till
  • Laddar…
:confused:
hscn hscn skrev:
Har följt Byggahus några år, blivit mer och mer skeptisk till bostadsrätt som boendeform. Denna tråd avgör definitivt, kommer aldrig att bli aktuellt för min del. :)
Förstår dig, finns sina för och nackdelar men just nu känns det som mest nackdelar :confused:
 
A
Om t rören som syns på bilden är luftningar kan jag bara meddela att den ena lutningen är felplacerad.

Det undre röret skall ha sin luftning mellan fönstren.

Mvh
 
  • Gilla
Zanbruz
  • Laddar…
Henrik Nordlander skrev:
Om t rören som syns på bilden är luftningar kan jag bara meddela att den ena lutningen är felplacerad.

Det undre röret skall ha sin luftning mellan fönstren.

Mvh
Ok bra att veta, tack
 
Staffans2000
Henrik Nordlander skrev:
Det undre röret skall ha sin luftning mellan fönstren.
Kan du motivera det?
 
Där vattnet ” faller” kommer luften att skiljas ut så att säga, tryckfall, om jag minns förklaringen rätt.
I det andra röret trycker man vattnet framför sig.
Sen beror det på lutningen av de horisontella rören. Kan vara så att t-kopplingarna är den högsta punkten i hela slingan.
 
Staffans2000
M Mikasw skrev:
Kan vara så att t-kopplingarna är den högsta punkten i hela slingan.
Så borde det vara. Men jag tvivlar.
 
Det där såg ju verkligen inget vidare ut! Matchade väl dock rätt bra med känslan på fodret runt fönstret. Hur deltagande är du själv i föreningen? Är det kö till platserna i styrelsen?
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Det där såg ju verkligen inget vidare ut! Matchade väl dock rätt bra med känslan på fodret runt fönstret. Hur deltagande är du själv i föreningen? Är det kö till platserna i styrelsen?
Är faktiskt inte så deltagande, går aldrig på möten. Är ingen kö för ingen är intresserad så dom som sitter där har suttit o många år
 
Staffans2000
Z Zanbruz skrev:
Är faktiskt inte så deltagande, går aldrig på möten. Är ingen kö för ingen är intresserad så dom som sitter där har suttit o många år
Det är så det brukar vara i de flesta föreningar.
Styrelsen består av ett gäng gamla gubbar som ägnar sig åt inbördes beundran. Sedan filosoferar de, -"vilket jäkla arbete vi lägger ner, och vad får vi för det? Inte mycket kan vi säga"! Sedan fortsätter dansen kring köttgrytan.
Står du brevid och gnäller, istället för att agera, är det ditt fel att inget händer.
 
Z Zanbruz skrev:
Är faktiskt inte så deltagande, går aldrig på möten. Är ingen kö för ingen är intresserad så dom som sitter där har suttit o många år
Man bör och ska vara intresserad av vad som händer och sker i en BRF. Man är ju ändå delägare i föreningen.
Jämför det med att köpa en andel av ett företag. Man bör ju vara intresserad av hur det går ekonomiskt, och hur ledningen sköter sig.

Jag har själv suttit i en styrelse i en BRF, och hörde ofta folk klaga på det ena och detta andra. Men när man bad dem komma till ett möte och ta upp det där, så lyste de ofta med sin frånvaro.
Det fanns också möjlighet att lämna i klagomål eller förslag skriftligt, men det var sällan det hände.

Så mitt råd till er som bor i BRF är att engagera er. Gå på möten. Styrelsen är vald av medlemmarna, och om de inte sköter sig så är det ju bara att välja in någon annan.
Att bo i en BRF är inte detsamma som att bo i en hyreslägenhet.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Tyvärr måste de ju gå upp med rören någonstans om det nu ska passera en dörr till vänster. Däremot så är uppgången mellan fönstren onödig.

Jag hade dragit längs golv, och gått upp på ett ställe nära fönstret, så det täcks av gardin. Det finns ett koppel som tillåter att man drar rören bakom den vänstra radiatorn, och behöver inte passera under den.
Om man sen målar rören i samma kulör som väggen, så tycker jag det brukar bli rätt bra faktiskt.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det är så det brukar vara i de flesta föreningar.
Styrelsen består av ett gäng gamla gubbar som ägnar sig åt inbördes beundran. Sedan filosoferar de, -"vilket jäkla arbete vi lägger ner, och vad får vi för det? Inte mycket kan vi säga"! Sedan fortsätter dansen kring köttgrytan.
Står du brevid och gnäller, istället för att agera, är det ditt fel att inget händer.
i våran förening så är det en kvinna som styr och ställer, det är i stort sett lika mycket kvinnor som män.
I det här fallet när jag upptäckte rören så kontaktade jag styrelsen så dom var och kollade, jag brukar säga min mening trots att jag inte går på möten som är typ en gång om året
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.