Hej!
Ny här! Jag har precis köpt en bostadsrätt som jag tänkt att renovera.
Flyttar in om 3 veckor ungefär.
Jag vill gärna hitta ritningen till lägenheten. Kan jag göra det via nätet på något sätt ?
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

Det enklaste kan vara att ringa/mejla styrelsen för föreningen och höra om de har några ritningar som de kan mejla dig. Sen kan det finnas ritningar på kommunens avdelning för bygglov mm. En del kommuner har arkiv som är åtkomliga på nätet medan andra inte har det så det beror ju på vilken kommun du bor i.
 
Tack så mycket!
Jaha! Tack för ditt svar!
Det är Gävle Kommun.:)
 
BirgitS
Åh tack vad snällt!!!
 
richardtenggren
Du kan gå till arkivet och leta, tror det ska vara rätt modernt hus för att det ska vara digitaliserat. Våra ritningar till huset fanns där.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Du kan gå till arkivet och leta, tror det ska vara rätt modernt hus för att det ska vara digitaliserat. Våra ritningar till huset fanns där.
Nu är det en längdenhet och inte ett hus. Går det att hitta även ritningar för lägenheter ?
 
richardtenggren
Det är väl ändå ett hus, vilket garanterat krävt bygglov någon gång i tiden, vilket bör vara arkiverat i någon form.
 
Det har du rätt i, jag letar vidare och hoppas på att hitta ritningen till lägenheten
 
C
6 61kvm skrev:
Det har du rätt i, jag letar vidare och hoppas på att hitta ritningen till lägenheten
Det finns knappast några specifika ritningar för varje specifik lägenhet utan du får utgå från husets ritningar och "klippa ut" det som är intressant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.