Status
Inte öppen för fler kommentarer.
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jo det förstod jag, det var inte så jag menade, det blev nog lite otydligt. De där extra bitarna kommer ju ge lite ”snickarglädje”-vibbar och samtidigt synas tydligt.
Om man kör med dubbla vindskivor så kommer de att smälta ihop och bli ganska diskreta även om det blir annorlunda vid just uterummet.

Men jag skulle kört på den översta om jag var tvungen att välja :)
Frugan ska kolla imorgon så hon bestämmer nog. Men jag tror det blir den övre fast lite kortare :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Frugan ska kolla imorgon så hon bestämmer nog. Men jag tror det blir den övre fast lite kortare :)
Den första bilden är ju vansinnigt mycket snyggare så jag hade nog åkt till brädgården och inköpt mer brädor :)

Men du kan inte få till den snickarglädjen som är på första bilden men ändå bara använda dig av en 1 vindskiva + snickarglädje
 
Frugan har målat en av de få sidorna av fastigheten som jag inte byter panel på. En bräda får bytas som spruckit men annars så :)
 
  • Hus med nyligen målad sidopanel, en sprucken bräda synlig, och en vit företagsbil framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har börjat på att småfixa i pannrummet nu i vinter. Blir ett lagom projekt efter sjukskrivningen. Det som ska göras är att dra fram de nya elrören till centralen, fimpa de gamla vattenrören, nytt tak, måla om väggar och golv och byta centralen (den nya har legat 3 år i sin låda).

Så här såg det ut när jag började :)
 
  • Pannrum med central, kopparledningar, rörmokardetaljer och nedhängande elrör innan renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rör och elledningar i ett rörigt pannrum före renovering, med expansionskärl, rör och en elcentral.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett rörigt pannrum före renovering med synliga rör, elledningar och en öppen hylla full med diverse föremål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pannrum före renovering med en gammal elcentral, oordnade el- och vattenrör samt renoveringsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Började med att riva gipsen i taket och såga bort vattenrören. Där var 6st gamla. 5 st var inga problem och togs bort så mycket jag kom åt. De 6e såg lite konstigt ut i änden så jag tänkte *jag sågar lite försiktigt ifall.......SPRUT I FACET*. Jag vet inte hur korkad jag är för när det väl är hål i röret så slutar det inte, oavsett hur stort hålet är. Fick stänga av vattnet och lyckades genom en kompis få tag på en rörläggare som kunde plugga röret (inte lätt på en lördag). Så nu är ordningen återställd :)
Bild på avsågade vattenrör i taket med synliga skador och plats där rör har tagits bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rörinstallationer och avkapade rörstycken i ett rufft tak samt synligt vattenläckage på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Man blir alltid lika snopen när vattenstrålen kommer...... !

Tur det bara blev en liten ansiktstvätt :D
 
  • Gilla
  • Haha
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Var gick vattenröret som visade sig vara aktivt då?
 
Till någon av fördelarna. Är för krångligt och leta upp det där så de får bli en plugg. Kan bli till en utkastare på utsidan sen :)
 
Fick två armaturer från jobbet och bytte ut den gamla monsterarmaturen. Upptäckte när jag var klar att det var olika färg på dem, men det får funka. Ljust och bra blev det :)
 
  • Två olika färgade armaturer monterade i ett garage med verktyg och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Grabben har även fått en Black-Friday/Julklapp och har en ny favorithörna i huset :)
 
  • Barnrum med leksaker, bokhyllor och en liten pojke som sitter i en hörna med en TV på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Hängt upp lite grejer på garaget :). Med de nya slangvindorna så behövs knappt de gamla slangarna, skönt att få ur stegarna ur garaget med.
Garage med upphängda slangvindor och stegar på sidoväggen, omgivet av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen har jag satt ihop centralen. Is it worth doing, its worth overdoing kan man väll säga. Köpte den för 3 år sedan och den är LITE överdimensionerad :crysmile:.
Elcentral med många automatsäkringar och anslutningar på bord, överdimensionerad för hemmabruk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Förvarar du sten i garaget? ;)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Förvarar du sten i garaget? ;)
Tydligen :crysmile:
 
Inte nu längre ser du väl!?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.