Svar. 6 st

Motivation:
En pappa som vill så mycke'
Barn och mamma som har annat tycke
Med en i huset sån här "boll"
de kan börja få lite koll
och helt plötsligt är pappa inte så dum
när alla kan styra sina egna rum
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Styr ditt smarta hem med elegans
[bild]

Vi tar en favorit i repris den här veckan! Det är ju trots allt snart jul. :giggle:
Den här Homey-varianten från M.nu släpptes i början av året och kombinerar alla dina trådlösa och smarta enheter i ett system som är enkelt att använda. Styr hela ditt hem med gratisappen för Android eller iPhone, och låt alla dina enheter fungera tillsammans i harmoni - oavsett teknologi eller varumärke. Låt din belysning dimmas ner när du tittar på TV. Spela din favoritmusik när du stänger av larmet. Stäng av all belysning när du lägger dig på kvällen. Tänd belysningen i hallen när dörrklockan ringer - låt kreativiteten flöda! Homey pratar 7 olika trådlösa teknologier och kan kommunicera med tusentals olika enheter och tjänster.

Totalt värde: 3 400 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många produktgrupper hittar du under kategorin "Hobbyelektronik" hos M.nu?
Svaret hittar du här: [länk]


Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 20 december.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från M.nu. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar M.nu för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 6 grupper.

Behöver en Homey så att jag kan komma igång. Det verkar vara en perfekt produkt både för den som är van och för en annan som är nyfiken och vill fixa till ett smart hem.
 
6 st.

Motivering: har kört med domoticz på en raspberry pi i flera år och blandat Hej vilt mellan 433mhz, z wave, zigbee och hue. Tjejen har blivit vansinnig några gånger när systemet har bråkat. Speciellt irriterad har hon varit när lampan på toaletten slocknar utan anledning (dålig programmering). Med en homey som kan hantera alla protokoll skulle allt va lättare och jag skulle kunna fokusera på annat viktigare i livet
 
Redigerat:
Svar 6st
Alla vill ju vinna och så lika jag. Alla vill ha smart styrning så lika jag. Har inte möjlighet att köpa styrning men en vinna skulle ge en bra start.
 
A
6 st.

Motivering : Har inga kompisar så en köpt Homey får duga
 
Svar: 6 grupper

Har idag Telldus, Netatmo Samsung Things, och Philips Hue. Önskar även att köpa några övervakningskameror och dörr sensorer. Vill gärna få in allt i samma styrenhet, känns jobbigt att behöva växla mellan olika appar hela tiden. Dessutom är min fru inte så glad för alla styrenheter och kablar som är inkopplade och ligger på bänkar med mera. Denna snygga Homey kan gärna stå framme på bänken :)
 
Svar: 6 grupper.

Reser, fladdrar och far, är ofta borta många dar.
Vill kunna styra huset när jag är borta, utan att komma till korta.
Har redan tre system på i huset, för att styra värme, musik och ljuset.
En vacker Homey med sin runda elegans, ersätter dessa enkelt som en dans.
 
Svar: 6 st huvudkategorier

Motivering: Vi är i farten att byta ut vårt elcentral och vill ha in styrning på den och värmepannan, framöver skall avfuktare i krypgrunden och kyl/frys och jag tror att vi kommer kunna styra allt detta via en smart lösning som Homey :). För att inte tala om belysningen.

Please make it so !
Med vänlig hälsning
Leif
 
6st grupper :)

Homie är ju en relativt enkel och komplett lösning och framför allt så är den inte lika svår att hantera som en del andra system som klarar lika mycket gör. Så den är ju perfekt för den som vill ha det lite enklare. Min mamma! Hon fick en google home mini av mig förra året. Jag var lite skeptisk till om hon skulle använda den faktiskt. Men hon har lärt sig hur den fungerar och kör hårt på den. Nästa steg nu är att göra "gogo" lite mer användbar. Som att kunna tända och släcka lampor. Detta är min motivering i alla fall. :)
 
6 st produktgrupper.

Min man älskar teknik och prylar och jag vill mest att allt bara ska funka smärtfritt :) Homey skulle kunna underlätta vår vardag och ge oss harmoni i vardagen och skulle förhoppningsvis göra mig mer välvilligt inställd till makens köp av smarta prylar. Jag ser fram emot att bli överraskad och övertygad om att smart också är smidigt.
 
6st

Det sägs ju att man inte ska lägga alla äggen i samma korg, men alla systemen i samma boll låter inte alls dumt! En sån tar jag gärna :)
 
6 grupper.

Genial produkt. Tänk att man efter att ha klickat på snooze någr gånger, kunna trycka igen på telefonen så att den ordnar morgonkaffe, värmer bilen, tänder granen...
 
Svar: 6 grupper.

Önskar mig gärna lite mer teknik i hemmet .
Har svårt att hitta ett system som kan allt, så med denna Homey kan jag ju nu välja och vraka bland massor olika märken och ändå styra allt på ett smidigt sätt:)
 
Hej, såg att min pappa satt och läste detta nu på morgon vid frukosten. Han sa att en sådan skulle vara kul att ha. Sen sprang han till bussen för att åka till sit jobb. Jag tänkte att jag anmäler honom till tävlingen och hoppas vinna så har jag en fin julklapp till honom. Svaret är 6 grupper. Tack för mig, hälsningar dotter Hanna.
 
B
Svar: 6 grupper

Har gjort ett par försök med hemautomation via Home Assistant och Hass.io men aldrig kommit i mål eller fått en duglig start. Känner att jag behöver något enklare för att sy ihop grejerna hemma, något som klarar 433MHz, Z-wave och Zigbee. Något som även är tillräckligt snyggt för att stå lite synligt på entréplan och inte behöva förpassas till ett mörkt hörn i källaren.
En bonus skulle det vara att jag kan försöka fånga barnens intresse så att de kan få sätta några egna scener som och förhoppningsvis få upp ögonen för allt skoj som går att göra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.