BirgitS
A AndersS skrev:
Om du ska renovera om några månader, går det inte ställa något framför tills dess som är så tungt att den lilla inte kan flytta på det och vid renovering löser du det permanent?
Precis och behöver ju inte vara så tungt heller eftersom en stol eller ett litet bord går att förankra i elementröret.
 
Gammal klyscha "Simplicity makes it possible", säkra det du har idag så enkelt som möjligt och lägg krut på framtida lösning utifrån vilka möjligheter som finns.
 
Det var väl iofs inte alls ett så dumt sätt att se på saken (y):)
 
C
A AndersS skrev:
Gammal klyscha "Simplicity makes it possible", säkra det du har idag så enkelt som möjligt och lägg krut på framtida lösning utifrån vilka möjligheter som finns.
Dvs. den rätta lösningen är att tejpa fast sk-ten med silvertejp! ;)
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
Lucky2015
Schwen92 Schwen92 skrev:
Hej alla byggahusare!

Har ett uttag för fiber med inkoppling på ett himla osmidigt ställe när man har krypande barn som gärna drar i sladdar, har ni några idéer på hur man kan täcka denna? Finns det ett skåp att köpa och "boxa" in hela uttaget och lådan? Att flytta uttaget har jag förstått är både dyrt och osmidigt, samt det är iponly som installerat så support från dom kan man ju glömma :crysmile:
Tacksam för alla idéer!
 
  • Dekorativ vägghängd förvaringsenhet för router med smiley-design och plats för kablar och tillbehör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Leif i Skåne och 4 till
  • Laddar…
:love: vart kan man köpa en sådan?
 
Lucky2015
Redigerat:
Tack!
 
A
Så här gjorde jag.
 
  • Vit hemmagjord trähylla placerad i ett hörn av ett rum med vitmålade väggar och parkettgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installation av en vit elektrisk radiator och programmerbar termostat i ett hörn vid ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett hemmagjort träfotstöd med vit målning och MDF-plattor i konstruktionen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
HeddanL och 5 till
  • Laddar…
J
Den där ramlar inte sönder av en nysning!
 
Lucky2015
maflax skrev:
Så här gjorde jag.
Snyggt :)
 
  • Gilla
Anonymiserad 138107
  • Laddar…
maflax skrev:
Så här gjorde jag.
Det blir inte varmt där inne? Ser lite trångt ut, inga lufthål? Fast ett vanligt mediaskåp är också rätt tätt, men säkert lite mer luftigt än ditt? I mitt förra boende gick en väggbula till mediaomvanlaren och en router sönder på några år bara. Misstänker det trånga mediaskåpet var orsaken.
 
J
Utan att veta tror jag att bara intenon inte ger mycket effekt. En router blir mycket varmare pga all processorkraft och wifi.
 
  • Gilla
Anonymiserad 138107
  • Laddar…
A
rqu rqu skrev:
Det blir inte varmt där inne? Ser lite trångt ut, inga lufthål? Fast ett vanligt mediaskåp är också rätt tätt, men säkert lite mer luftigt än ditt? I mitt förra boende gick en väggbula till mediaomvanlaren och en router sönder på några år bara. Misstänker det trånga mediaskåpet var orsaken.

Nej då. det funkar bra.det blir ingen värme där
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.