Hej!
Bor i en bostadsrätt sedan 2 år tillbaka, har märkt att det ligger som ett svart damm kring vissa fönster, bifogar bilder Svart damm och möjlig mögelbildning vid fönsterkarm i bostadsrätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart damm och möjliga mögelfläckar på en vit fönsterkarm inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart damm och möjlig mögeltillväxt i hörnet av ett fönster i en bostadsrätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart damm vid fönsterspröjs som kan vara tecken på mögel eller drag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart damm och möjliga mögelsporer längs kanten av ett fönster i vit ram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är detta mögel eller något annat? Har panik just nu så skulle uppskatta svar snarast.

Det drar vid just dessa fönster, dvs det verkar inte hålla helt tätt
 
T
Det där är bra damm från gatan och ute luften som drar in igenom karmen, kolla gummitätningen eller så byter du ut tätningen till en ny, brukar finnas med klister på ena sidan så dom är lätta att montera efter man torkat rent.
 
  • Gilla
Orolig12
  • Laddar…
Okej tack så mycket för snabbt svar, då ska jag fixa det!
 
Det ser ju ut som det även drar in genom mikroskopiska glipor. Det kan bero på ventilationen i lägenheten. Om det råder kraftigt undertryck, så tränger luft igenom lite överallt. Det är möjligt att du borde ha mer tilluftsventiler.

Edit: Jag kanske tolkade bilderna fel. Det jag tyckte såg ut som hörnet mellan trälister, kan vara själva fönsterspringan. I så fall är det nog bara tätningslisten som är dålig.

Om du ger dig på att byta den så kolla med föreningen först. I många föreningar räknas listen till föreningens ansvarsområde. Med lite tur byter föreningen ut den, eller så har de synpunkter på vilken typ av list det skall vara.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.