Staffans2000
Ja.
Det hade antagligen räckt med att skrapa med nageln lite här och där, för att se ifall färgen satt fast.
 
Du måste sätt att det va målat och påpekat redan då.
Tror inte du kommer någonstans med det.
Om ägaren monterat bänkskåp 1 cm fel så det lutar är det dolt fel med då?

gilla läget och välkommen till renoveringen;)
/estwing
 
@Luha håller med om att det inte ser toppen ut...

Vi håller på att renovera vårt fritidshus och kommer använda microcement på golvet.. Kan kanske det vara något för ditt stackars toalettgolv? Vi har köpt ett specifikt märke som vi hittade på www.microcement.se men det verkar finnas flera.

Men frågan är om du kanske isf behöver ta bort färgen först? Där den flagnar menar jag...
 
harry73 harry73 skrev:
Kostar det mindre än 10tkr, ska du inte ta upp det, kostar det mer än 20tkr, kan det kanske löna sig att kontakta säljaren.
Det kan väl löna sig att kontakta säljaren även för 10 tkr. Ett brevporto kostar sisådär en tia. Skriv till honom och hota med rättsliga åtgärder om du inte får X-kronor i kompensation för det du anser felaktigt. Går det så går det.

Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Att ett badrum är "i princip oanvändbart" på grund av att golvet är målat är en grov överdrift. Självklart är badrummet varken bättre eller sämre, om än kanske fulare.
Oanvändbart är väl att ta i men nog är badrummet sämre än ett normalt badrum om man måste skrapa bort färgflagor från fötterna efter en dusch innan man klär på sig.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Det kan väl löna sig att kontakta säljaren även för 10 tkr. Ett brevporto kostar sisådär en tia. Skriv till honom och hota med rättsliga åtgärder om du inte får X-kronor i kompensation för det du anser felaktigt. Går det så går det.

Är väl rätt fel inriktning att hota?
Oanvändbart är väl att ta i men nog är badrummet sämre än ett normalt badrum om man måste skrapa bort färgflagor från fötterna efter en dusch innan man klär på sig.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Det kan väl löna sig att kontakta säljaren även för 10 tkr. Ett brevporto kostar sisådär en tia. Skriv till honom och hota med rättsliga åtgärder om du inte får X-kronor i kompensation för det du anser felaktigt. Går det så går det.

Oanvändbart är väl att ta i men nog är badrummet sämre än ett normalt badrum om man måste skrapa bort färgflagor från fötterna efter en dusch innan man klär på sig.

Är väl fel inriktning att hota när man i själva verket själv inte varit uppmärksam?
 
estwing estwing skrev:
Är väl fel inriktning att hota när man i själva verket själv inte varit uppmärksam?
Ja det kan man naturligtvis diskutera. Jag menade mest att det kan "löna sig" även för "bara" 10 tkr. Vem som slarvat mest här kan man ha olika åsikter om men just här är det TS som önskar kompensation som jag tolkar tråden. Min poäng är att det bara behöver kosta ett brevport att framföra kravet och att man faktiskt kan få kompensation från säljaren även om det nog är rätt ovanligt.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Ja det kan man naturligtvis diskutera. Jag menade mest att det kan "löna sig" även för "bara" 10 tkr. Vem som slarvat mest här kan man ha olika åsikter om men just här är det TS som önskar kompensation som jag tolkar tråden. Min poäng är att det bara behöver kosta ett brevport att framföra kravet och att man faktiskt kan få kompensation från säljaren även om det nog är rätt ovanligt.
Kräva ersättning för att färgen släppt?
Så funkar det tyvärr Inte.
Ligger stensättningen rätt?
Rätt upplag under?
Har han grundat 100% all panel rätt mm?

listan är lång.
Och då menar du att man skall hota med rättsliga åtgärder?
 
  • Gilla
Newgolds
  • Laddar…
estwing estwing skrev:
Kräva ersättning för att färgen släppt?
Så funkar det tyvärr Inte.
Det funkar precis så om TS har tur och säljaren viker ner sig.

Mina råd handlar om att försöka hjälpa TS. Inget annat. Räknar man bara kostnaden för brevportot och man kräver 10 tkr räcker det med att man får igenom kravet i en procent av fallen för att förväntad avkastning på brevportot ska bli 1000 procent.
 
  • Gilla
Darling McFluff
  • Laddar…
estwing estwing skrev:
Och då menar du att man skall hota med rättsliga åtgärder?
Missade denna del av ditt inlägg. Jag menar precis vad jag skriver, det vill säga att man hotar med att kräva ersättning rättsligt för det man anser vara ett dolt fel om man inte får begärd kompensation.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Missade denna del av ditt inlägg. Jag menar precis vad jag skriver, det vill säga att man hotar med att kräva ersättning rättsligt för det man anser vara ett dolt fel om man inte får begärd kompensation.
inte undra på att det är krig i bosnien....
 
  • Gilla
Newgolds
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det funkar precis så om TS har tur och säljaren viker ner sig.

Mina råd handlar om att försöka hjälpa TS. Inget annat. Räknar man bara kostnaden för brevportot och man kräver 10 tkr räcker det med att man får igenom kravet i en procent av fallen för att förväntad avkastning på brevportot ska bli 1000 procent.
Helt klart värt ett försök! Med mejl kan även portokostnaden reduceras till noll.
 
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Helt klart värt ett försök! Med mejl kan även portokostnaden reduceras till noll.
Fast samhället bli hemskt på köpet.
 
  • Gilla
Newgolds och 1 till
  • Laddar…
T topmount skrev:
Fast samhället bli hemskt på köpet.
Javisst, ironi är obehagligt snudd på hemskt!
 
estwing estwing skrev:
inte undra på att det är krig i bosnien....
T topmount skrev:
Fast samhället bli hemskt på köpet.
Men vilket moraliserande!

TS startade denna tråd i juridikforumet för att, som jag uppfattar det, han känner sig vilseledd av ett "fuskjobb" som säljaren gjort för att försköna objektet innan försäljning. TS önskar råd om vad han kan göra.

Jag tycker vi släpper spekulationer kring om TS har slarvat vid besiktningen och får skylla sig själv eller om säljaren är en ful fisk som lurar stackars TS. Jag gör i alla fall det och försöker besvara TS fråga.

@harry73 skriver:
harry73 harry73 skrev:
Kostar det mindre än 10tkr, ska du inte ta upp det, kostar det mer än 20tkr, kan det kanske löna sig att kontakta säljaren.
Jag invänder delvis mot detta och menar att det mycket väl kan löna sig även om man exempelvis bara har krav på 10 tkr då kostnaden för att framföra kravet är mycket låg.

Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Med mejl kan även portokostnaden reduceras till noll.
Sant! Jag tror dock att "tyngden" av ett traditionellt brev kan motivera portokostnaden.
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.