Hej! Vet ej om jag placerat denna tråd rätt, i annat fall får gärna mod flytta den.

Vi har efter en mustät höst nu tätat grunden, rivit upp sockel i sopskåpet och tätat vatten/avlopp mot grunden, installerat "musskrämmare", inhandlat en Victor Multikill (elektrisk fälla) till vinden.
Provat följande slagfällor:
Mjölner
Träfälla
Supercat

Trots detta!
Så tror jag att en rackare hittat in bland julsakerna, alternativt blev kvar i köket efter alla åtgärder.
Den här individen är medveten om fällor och vad de gör, och verkar kunna hålla sig undan dagar i sträck.
Har kommit på denne mus några gånger i soppåsen, men då drar han in under diskmaskinen snabbt som bara den!
Häromkvällen blev han uppkäftig och sprang över vardagsrumsgolvet till kaminen, för att gömma sig där vi ej kom åt.

Varav jag tog vaktpass, men i uthållighet vinner tyvärr den här musen.
Hur ska vi få fast honom?!
 
Skaffa/låna en katt :)
 
  • Gilla
TottoGBG och 1 till
  • Laddar…
Använd en vanlig mus/råttfälla. Ladda den med Nutella = klart! Fungerade över förväntan hemma hos mig.
 
Uppdatering: Vi har nu hittat den jäkelns högkvarter.
Han har byggt bo i lådan med disksvampar (läs föredetta disksvampar.)

Har nu tömt ur svampstoftet, lagt i lite fågelfrön samt en Mjölner med frö.
En Mjölner utanför mus HQ med jordnötssmör,
Samt en supercat också utanför mus HQ med Nutella.

Vi får se om han går på det.
 
Uppdatering!
Vi fångade inte en, utan två stycken väldigt magra stackare! Jordnötssmör & frön gick hem
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Choklad gillar möss. Som ena skrev Nutella borde fungera bra.
 
Bäst man låser in chokladen då så den inte springer iväg och jagar möss...
 
  • Gilla
JSten och 1 till
  • Laddar…
Blev lite fel där:D
 
Ser till att hålla smulor o sopor borta/i hink så matillgången stryps.. sedan funkar (här) äpple och jordnötssmör hehe.. vet inte varför .. men speciellt jordnötssmör verkar vara ”the thing”.

ost skinka pastej osv funkade inte..
Supercatfällans lockgrej funkade bra i början (bara.aptera fällan, plocka ut musen och aptera igen), men man måste nog byta ut den efter ett tag..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.