Jag flyttar in till ett 2 plans radhus, och ska anlita hjälp för att tapetsera. Det är alltså ett kök, en hall, en trapp, ett matrum, ett vardagsrum, två sovrum och en liten hall som ska tapetseras och målas tak.
Även en trapp ska vitmålas.
Tapeter betalar jag separat.
Vad tror ni att det kommer att kosta?
 
beror helt på hur mycket underarbete det är och ytan på det som ska tapetseras. Tar inte många timmar att bara klistra upp våder. Tänk på att det kan bli billigare att köpa tapeten genom målaren då dessa brukar ha bra rabatter.
 
samma svar som il_duce, men för att Du skall få lite hum om vad det rör sig om, räknar jag följande:
Arbetstid 193tim a`325 kronor = 62.725 :- + moms = 15.681:- = 78.406:-
 
Hm... så du räknar att det tar 5 veckors heltidsarbete att göra det jobbet????
 
Miniu skrev:
Jag flyttar in till ett 2 plans radhus, och ska anlita hjälp för att tapetsera. Det är alltså ett kök, en hall, en trapp, ett matrum, ett vardagsrum, två sovrum och en liten hall som ska tapetseras och målas tak.
Även en trapp ska vitmålas.
Tapeter betalar jag separat.
Vad tror ni att det kommer att kosta?
Ja, men det blev en gissning då man inte vet kvadratmeter eller höjd till tak eller om dörrfoder, golvlister, dörrar också skall målas. Det brukar bli en hel del annat än vad kunden tänkt sig från början, när man tittar på ett jobb. Skall man t ex lossa foder och golvlister, eller sitter nuvarande tapet ut på dessa. Eftersom trappen skall vitmålas, kan man tro att den är lackad idag. Skåpsidor i kök mot vägg skall kanske också målas o s v. Men är det endast en uppfrächning du är ute efter, kan du nog kapa priset med 20`.
 
Tack för svaret i af. Inga lister behöver målas eller sättas dit, det blir splitt nya från golvfirman. Inga kökssnickerier eftersom köket är sprillans nytt det också.

Tack för att du tog dig tid att svara.
 
ingen orsak Miniu, jag ville bara visa att det är omöjligt att lämna pris på jobb man inte kollat upp först.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.