Tycker också det ser bra ut. Jag hade varit nöjd.

Smacka upp hyllplan över och under (och (kanske) bygg en horisontell nisch för) rören emellan hyllplanen.
 
  • Gilla
RickardAvara
  • Laddar…
Verkar ju vara snyggt gjort i övrigt, är slitsen gjord på rätt sätt så skulle jag definitivt inte riva den.
-Byt skåp istället, det ser ju inte jättefräscht ut ändå.

Torkskåpet kanske kan maka på sig 10 cm till vänster om du absolut behöver de extra 10 centimetrarna?

Framtida köpare ser nog hellre ett helkaklat tvättrum utan rör.
 
Okarlsson Okarlsson skrev:
Det låter ju minst sagt onödigt. Du får nog helt enkelt fråga varför de byggt bort din boyta.
Okarlsson Okarlsson skrev:
Det låter ju minst sagt onödigt. Du får nog helt enkelt fråga varför de byggt bort din boyta.
Boyta?? Hur tänkte du nu....yta i ett skåp räknas inte som boyta.
 
Mats-S
Det går visst att sätta upp hyllor. Pelly har massa lösningar på hyllproblem :) Finns massa andra fabrikat också på samma ide med väggskenor.
 
Kempa_swe
Inget som försäkring kommer ta.
Bara låta det vara, kan ju enkelt sätta upp hyllor där. Är ju ändå inne i ett skåp, hur många bryr sig om hur det ser ut inne i ett städskåp? Ditt är nu ett lyxigt städskåp med kakel inne i
 
IKEA har stativ med trådbackar, 70 eller 104 cm höga och 50 cm breda, som kanske passar och du kan sätta flera stativ på varandra.

Jag tycker det ser fint ut som det är när dörren är stäng.
 
B burepajkn skrev:
Boyta?? Hur tänkte du nu....yta i ett skåp räknas inte som boyta.
Det har du rätt i. Men skåpet går ju att flytta, det gör inte det som snickarna gjort. Men du har rätt, det va dåligt uttryckt av mig.
 
Tycker det ser bra ut efter omständigheterna. Skulle verkligen inte ge mig på att riva slitsen då du riskerar att ställa till det rejält för dig själv eller kommande ägare om du bryter tätskiktet.
Om du upplever det som så störande så hade jag istället krävt att de bygger in slitsen i skåpet, så har jag gjort själv i ett köksskåp och det ser riktigt bra ut. Man köper alltså en täcksida och bygger in det som du stör dig på. På det viset kommer du även kunna skruva upp hyllplan utan problem och utan att skruva i slitsen.
 
Hej, tack för bra tips - döm om min förvåning då jag i morse såg att kakelväggen inte är tät i botten under skåpet, det är mao fritt fram att spruta in vatten mha duschmunstycket - inte mycket till slits om ni frågar mig. Killarna måste haft väldigt bråttom när de kom på denna lösning. Mao spelar det ingen roll om jag bryter tätskiktet - den sitter inte över hela väggen...
 
Okarlsson Okarlsson skrev:
Det har du rätt i. Men skåpet går ju att flytta, det gör inte det som snickarna gjort. Men du har rätt, det va dåligt uttryckt av mig.
Skåp och innerväggar är boarea men användbaryta går ts miste om.
 
O olof63 skrev:
Hej, tack för bra tips - döm om min förvåning då jag i morse såg att kakelväggen inte är tät i botten under skåpet, det är mao fritt fram att spruta in vatten mha duschmunstycket - inte mycket till slits om ni frågar mig. Killarna måste haft väldigt bråttom när de kom på denna lösning. Mao spelar det ingen roll om jag bryter tätskiktet - den sitter inte över hela väggen...
Du skall nog ta och snacka med hantverkarna. På din beskrivning låter det som om tätskiktet kan gå på "ytterväggen" och att dom byggt in rören i en kaklad låda utanpå detta. Därav slitsen nertill för att tillåta eventuellt läckage att rinna ut och uppmärksamma dig på att något är på tok. Ungefär som när man bygger en låda till vägghängd toalett.
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Precis, låter som ett väl utfört hantverk! (y)
 
  • Gilla
robbie78_c
  • Laddar…
Lutar åt att vi river kaklet och kör dit ett nytt skåp, golvet i hörnan under skåpet är ändå upptaget med inkommande rör så det går inte att flytta bort skåpet och få fri golvyta. Får se vas byggaren säger.
 
Vinner ni något på det? Rören är väl ändå ivägen?
 
jo det ser mindre pajigt ut när jag öppnar skåpsdörren, befintligt utförande ser inte vettigt ut dessutom är skåpet för smalt och de prylar som jag förvarar därinne får inte plats längre vilket är sjukt irriterande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.