Visst hade det funkat, men det beror ju även på hur rummet och övriga möbler ser ut tycker jag, om dom passar ihop. själv gillar jag inte att blanda för mycket stilar och träslag, tycker det ska vara enhetligt och är lite minimalistisk i min stil.
ett bord som jag tycker hade varit snyggt till soffan är uptown från mio... självklart förstår jag att man inte vill köpa allt nytt! (men det är svårt att låta bli...)
Men som sagt, beror på hur rummet och övriga möbler ser ut, men huvudsaken är att du blir nöjd!
 
Tack för ditt svar!
Har endast valnöt och lite mörkbehndlad ek i rummet så bordet är gjort för det med soffan?
Har så mkt oljad ek i övriga huset så det blir inte det i vardagsummet oxå.
Men bordet va jättesnyggt, men Shiva vi har ligger helt nytt och oanvänt och väntar ;D
 
Ja även om ek är snyggt så får det inte bli för mycket av det goda!

Har du ett helt nytt bord är det klart du ska köra på det, kan ju matcha soffan med bordet istället... ;) Men viktigt är förstås att soffan är skön, man vill ju inte ha en hård träbit å sitta på! Mios Caracas i skinn hade passat bra ihop med bordet, samma rejäla, rustika stil, men hur den är att sitta i har jag ingen aning om!
Men att köpa soffa är ju inget man gör var dag så tänk igenom noga och välj det som känns bäst för dig/er!
 
Hej!

Tycker tyvärr att Sanford och Shiva spretar lite väl mycket åt olika håll...


Om man bara ska gå på utseendet tycker jag att t ex Prague, med sin lite koloniala stil, passar bättre ihop med bordet.

42301112L.jpg
shiva_7055.jpg

Tyvärr jag har inte suttit i den, så komforten vet jag ingenting om...



 
Tack! för era svar! caracas har mamma och min syster och den är inte så super go tv soffa men ursnygg, men Sanford är en krya upp och mysa soffa.
Prague, tyckte jag va hård.
Tack för alla råd, det är så svårt och ändan är ju bortskämd ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.