Fler här som känner att de haft en dålig kontakt med dem?
När vi kom till dem första gången hade de tillfälligt stängt (ingen info på sidan) och flyttat till annat ställe. Stämde träff med säljaren över telefon. När vi sedan skulle träffa honom dök han inte upp. Vi ringde en halvtimme efter utsatt tid och undrade var han var. Han hade glömt det. Men kom direkt. Efter vårat möte lovade han att han skulle höra av sig för att vi skulle få se när de byggde upp en annan sådan villa som vi var intresserade av. Det bygget är redan klart nu (eller i alla fall har leveransdatumet passerats) och vi har inte hört något. Skrev sedan en fråga i forumet här (där där man kan diskutera med hustillverkare). Skrev igår morse och har sett att han som svarat varit inne flera gånger efte det och dessutom svarat i andra trådar....
Alltså om de beter sig så INNAN man köpt hus blir man ju lite orolig för hur de kommer att bli om det skulle bli något problem efteråt....
Är det så att tillverkarna idag inte är intresserade av att sälja? Eller säljer de så bra att de skiter i om de förlorar kunder på dåligt bemötande?
 
Jag har för mig att Hjältevadshus säljs på franchiseliknande sätt. Dvs. att varje säljare är sin egen företagare där sedan Hjältevadshus står för leverans och marknadsföring.
Antagligen är säljaren i er stad dålig, det behöver inte betyda att huset är dåligt.

Om ni är mycket intresserade av just detta hus så kan ni ta kontakt med Hjältevadshus direkt för att höra om det finns någon annan säljare i närheten av er.
Annars tycker jag att ni skall se er om efter ett annat hus.
 
Ja jag uppfattade det också så på säljaren att man kunde var lite typ sin egen...
Han pratade om olika stora provisioner och mjöligheten att göra något på priset bla.
 
Jag har haft kontakt med Hjältevadshus i Knivsta-Uppsala och hon var enbart proffsig. Raka klara besked, driftig, trevlig och väldigt framåtsträvande.

Kontakta om möjligt en annan säljare om du gillar husen!!!
 
Även vi har mestadels positiva erfarenheter i kontakten med säljaren. Ett tag när det kört ihop sig lite med bygget kunde vi ringa 22.00 en fredagkväll för att försöka lösa problem som uppstått utanför både Hjältevads och vår kontroll.

Men sen har de problem med e-post ibland, har för mycket spam-filter på säger de, så e-mail försvinner ibland... Skicka med kvitto!
 
Har dock fortfarande inte fått något svar på min fråga på "diskutera med hustillverkare" här i formumet :-/
Vet inte riktigt hur vi ska komma i kontakt med annan säljare eftersom Vi bara har ett nummer till kontoret och det numret verkar gå till den säljaren som vi haft kontakt med tidigare. Sen känns det lite underligt att gå runt en säljare....

Är det praksis bland nyhussäljare att man verkar så ointresserad som möjligt av att sälja så att man ska slippa kunder som vill pruta eller vad? Eller är det våran budget på 2,1-2,5 milj som skrämmer? Faktum är att den enda som visat någorlunda intresse av att sälja var onsalavillan.
 
Jag skickar alltid mail med kvitto ;-) De har inte läst mitt senaste mail än.

fubar skrev:
Även vi har mestadels positiva erfarenheter i kontakten med säljaren. Ett tag när det kört ihop sig lite med bygget kunde vi ringa 22.00 en fredagkväll för att försöka lösa problem som uppstått utanför både Hjältevads och vår kontroll.

Men sen har de problem med e-post ibland, har för mycket spam-filter på säger de, så e-mail försvinner ibland... Skicka med kvitto!
 
Familjen skrev:
Jag skickar alltid mail med kvitto ;-) De har inte läst mitt senaste mail än.

[quote author=fubar link=1145640812/0#4 date=1145803067]Även vi har mestadels positiva erfarenheter i kontakten med säljaren. Ett tag när det kört ihop sig lite med bygget kunde vi ringa 22.00 en fredagkväll för att försöka lösa problem som uppstått utanför både Hjältevads och vår kontroll.

Men sen har de problem med e-post ibland, har för mycket spam-filter på säger de, så e-mail försvinner ibland... Skicka med kvitto!
[/quote]

Är det länge sedan du skickade mailet? Jag hade ringt upp och berättat hur jag känner mig mottagen (eller inte mottagen ;) ) för att ge dem en sista chans till bättring. Eftersom de inte ens läst mailet så kanske det inte kommit fram alt hamnat i en skräppmapp?!?! Skulle det inte snabbt ske en bättring efter samtalet så skulle jag hoppa över den säljaren. Finns massa bra och serviceinriktade säljare som jag hellre skulle lägga mina pengar på isåfall! :cool:
 

Vi har liknande erfarenheter, fast på ett annat stadie i byggandet. Vi har mailat och bett om produktionskalkyler, vi har varit på öppna visningar och lämnat namn o kontaktinfo.

En katalog kom efter första mailet ingen prisuppgift. Efter visningen hände ingenting.

Behöver jag säga att Hjältevadshus inte finns med i planerna längre??
 
Vi hade med Hjältevadshus i början av vår utvalsprocess. Vi tyckte att de hade ett hus som skulle kunnat passat oss, nämligen villa Björken. Vi träffade en säljare, men hade oturen att träffa en tämligen nyanställd tjej som skulle behövt gå vid sidan av ett tag till för att ge ett bra intryck. Vi blev dränkta i papper, fick titta på en CAD-modell över köket och kunde av förklarliga skäl inte få några vettiga svar på de byggnadstekniska frågor vi hade. Det som gjorde att vi valde bort dem i slutändan hade i o f sig inte så mycket med säljaren att göra utan att huset blev dyrt med den utrustningsnivå vi ville ha. Fast visst tusan är det viktigt att säljaren ger ett bra intryck likaså.

Idag förstår jag dock fördelarna med ett modulhus av denna typ. Det blir bra mycket enklare för konsumenten att köpa ett hus som nästan är färdigt vid leverans. Men vill man inte ha torpargrund av något skäl så går de givetvis bort.
 
Hejsan

Så olika det kan vara. Hjältevadshussäljaren här i Skåne var bland den trevligaste vi träffade. Nu byggde vi inte med dem för vi hittade inget hus vi gillade.

Klart det är viktigt att man gillar säljaren. Och så detta ointresse bland vissa husföretag. Vi hittade ett hus vi gillade jättemycket hos Anebyhus, fast det var ingen respons alls där...okej, vill man inte sälja så....

Klart det handlar om personkemi också, men då måste man ju också få träffa säljaren så man åtminstone hinner bilda sig en uppfattning.

Den trevligaste och mest sympatiske säljaren hittade vi hos Myresjöhus, vilket också sammanföll med det hus som vi gillade bäst.

Försök leta vidare med andra husföretag, kanske hör Hjältevadshus av sig sen om de vill sälja!!!

Nora
 
Hej!

Vi hade också kontakt med Hjältevadshus (norra Skåne) inledningsvis, fick kalkyler på olika hus och tomter och fick privat visning av ett färdigt hus. Jättebra och kunniga att ha att göra med, snabba svar, lättillgängliga per telefon. Nu blev det så att vi byggde med M-sjö vi också, mest för att vi hittade ett hus som vi blev helt kära i    :p

Så det är nog så att det är stor skillnad på olika kontor (och även på olika personer inom samma kontor!)

/Anna
 
Vad blev det för hus ni byggde i slutändan?

Sylvester skrev:
Vi hade med Hjältevadshus i början av vår utvalsprocess. Vi tyckte att de hade ett hus som skulle kunnat passat oss, nämligen villa Björken. Vi träffade en säljare, men hade oturen att träffa en tämligen nyanställd tjej som skulle behövt gå vid sidan av ett tag till för att ge ett bra intryck. Vi blev dränkta i papper, fick titta på en CAD-modell över köket och kunde av förklarliga skäl inte få några vettiga svar på de byggnadstekniska frågor vi hade. Det som gjorde att vi valde bort dem i slutändan hade i o f sig inte så mycket med säljaren att göra utan att huset blev dyrt med den utrustningsnivå vi ville ha. Fast visst tusan är det viktigt att säljaren ger ett bra intryck likaså.

Idag förstår jag dock fördelarna med ett modulhus av denna typ. Det blir bra mycket enklare för konsumenten att köpa ett hus som nästan är färdigt vid leverans. Men vill man inte ha torpargrund av något skäl så går de givetvis bort.
 
Hej familjen!
När jag läste om ert "kontaktproblem" med Hjältevadshus så kände jag att jag bara måste få göra ett inlägg!!
Det verkar som om det skiljer sig väldigt mellan olika säljare beroende på var man bor. Vi kontaktade Göteborgskontoret och träffade på en MYCKET seriös och sympatisk säljare, som lyssnade på våra önskemål. Han fick fixa och greja ganska mycket innan allt blev bra, och inte EN enda gång kände vi oss överkörda eller dåligt bemötta!! Vi har en väldigt bra erfarenhet av den tiden tack vare honom...och allt stämde vad gäller inflyttningsdatum osv...snabbt gick det med!
Ibland kan ju något gå sönder och då har vi ringt ner till huvudkontoret och inte har det tagit speciellt lång tid( 2-4 veckor) innan några glada snickare har kommit och fixat( smålänningar är trevliga) . Så med facit i hand så kan jag faktiskt rekommendera er till företaget om ni hittar ett hus ni är intresserade av, vi ändrade om ganska mycket i vårt, och det var inga problem heller - nu har vi bott här ca 1,5 år och är jättenöjda !
Lycka till och hoppas ni inte blivit avskräckta än!! Mvh yesika
 
Familjen skrev:
Är det praksis bland nyhussäljare att man verkar så ointresserad som möjligt av att sälja så att man ska slippa kunder som vill pruta eller vad?
Jag tror att det snarast beror på att fler vill bygga än vad husföretagen har resurser att kunna ta hand om.
Dock tycker jag att de borde vara så raka att de kontaktar kunderna för att tala om att de är överbelastade just nu.......men det kanske de inte har tid med. :-/

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.