Om det är dom i mitten av fönstren så ska dom fixa bort dom
 
  • Gilla
tttomten och 1 till
  • Laddar…
janwide
Jag blir ledsen när jag ser sådant här och hör hantverkarnas kommentarer. Detta är ett av skälen till att jag älskar att bo i hus och kan göra saker själv så att jag blir nöjd.
 
  • Gilla
Anonymiserad 220941 och 4 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
När jag tittar på bilderna blir jag lite fundersam. Finns det möjligen en balkongdörr som vi inte ser?

Rören kommer ju upp till vänster om ett fönster, men det ser inte ut att vara samma fönster som man ser den högra delen av på första bilden?

Det ÄR ju ett problem att få utanpåliggande rör förbi en dörr.
Det stämmer, finns en balkongdörr som ställer till det trodde man kunde dra rören upp och sen ner på andra sida men gick inte pga luftbubblor
 
janwide
Z Zanbruz skrev:
Det stämmer, finns en balkongdörr som ställer till det trodde man kunde dra rören upp och sen ner på andra sida men gick inte pga luftbubblor
Och varför går det inte att sätta en avluftning över balkongdörren?
 
Z Zanbruz skrev:
Om det är dom i mitten av fönstren så ska dom fixa bort dom
Dom är ju definitivt värst men även de andra kunde med en minimal antydan till ambition att göra en något så när prydlig installation hamnat minst 5 cm närmare fönstret
 
janwide janwide skrev:
Och varför går det inte att sätta en avluftning över balkongdörren?
Måste tydligen vara lägsta punkten
 
Vill redigera bort vissa saker, hur gör man? Kan bara göra vid vissa svar
 
janwide
Z Zanbruz skrev:
Måste tydligen vara lägsta punkten
Avluftningen ska sitta på högsta punkten. Och man kan ha fler på olika ställen. Luftbubblor stiger.
 
janwide janwide skrev:
Avluftningen ska sitta på högsta punkten. Och man kan ha fler på olika ställen. Luftbubblor stiger.
Vet inte hur dom tänker, vet ju inte så mycket om sånt men jag får nog gilla läget dom håller på för fullt med det nu
 
BirgitS
Z Zanbruz skrev:
Vill redigera bort vissa saker, hur gör man? Kan bara göra vid vissa svar
Man kan bara redigera sina inlägg under en timme. Om det är viktigt att ändra något efteråt kan du kontakta moderator/ägare för att be om de kan göra det åt dig.
 
  • Gilla
Zanbruz
  • Laddar…
Z Zanbruz skrev:
Måste tydligen vara lägsta punkten
"Tungt vatten"har jag hört talas om, men "tung luft" är en nyhet:thinking:
 
Kommer tavlan med katten från Kroatien?
 
Se det positivt, du kan ta bort den ena gardinstången.
 
  • Gilla
Zanbruz
  • Laddar…
N noupe skrev:
Det var givetvis inte ett allvarligt tal utan ett överdrivet sätt att illustrera att det såg väldigt fult ut och att en eventuell spekulant skulle höja på ögonbrynen när man steg in i vardagsrummet och beundrade lägenheten.
Mitt var givetvis inte heller allvarligt.
 
hscn hscn skrev:
"Tungt vatten"har jag hört talas om, men "tung luft" är en nyhet:thinking:
Mm jag får väl lita på att dom kan sin sak, kan inte göra så mycket nu, får fixa till så det inte syns så mycket, att det smälter in
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.