Hej!

Har precis flyttat till hus och står inför ett problem. I vardagsrummet, precis snett nedanför där tv:n kommer sitta så är det ett större element.

Jag kan inte flytta elementet till andra väggen då det är fönster där, se bild. Och jag kan inte heller ta bort det då det blir för lite värme. Jag har klurat lite men kommer inte på någon vettig lösning.

Tanken jag har haft är en tv-bänk ända från hörnet som täcker elementet, sen såga ett urtag upptill så att den varma luften kommer upp. Tv:n ska sitta på väggen i ungefär exakt där kartongen står, den kommer överlappa elementet lite så den blir centrerad mot bordet.

Har ni några förslag?
 
  • Vardagsrum med ett element under fönstret, TV-kartong intill och soffbord framför soffan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum i ett hem med två soffor, ett kaffebord och ett stort element under ett fönster där en kartong står mot väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur ser det ut bakom soffan?
Tänker om du kan byta plats på TV och soffa och ha sofforna mittemot varandra istället?
 
Om det inte går att möblera på nåt annat vis så skulle jag väl hellre hänga teven på väggen då? Känns ju som det blir trångt med en bänk där......
 
Anna_H Anna_H skrev:
Hur ser det ut bakom soffan?
Tänker om du kan byta plats på TV och soffa och ha sofforna mittemot varandra istället?
Det går tyvärr inte att möblera på något annat sätt. Bakom soffan är en altandörr och vidare uppåt kommer matsalsbord och så. :)
 
S Stefan1972 skrev:
Om det inte går att möblera på nåt annat vis så skulle jag väl hellre hänga teven på väggen då? Känns ju som det blir trångt med en bänk där......
Tv:n kommer hänga på väggen. Det jag ogillar är ju det estetiska i att ett stort element kommer vara precis under tv:n. En eventuell tv-bänk, vilket jag behöver och vill ha, kommer ju bli förskjuten mot tv:n om jag inte kan täcka elementet på nått sätt.
 
Bo in dig först och se hur det blir. Kan hålla med om att elementet se lite malplacerat ut och försvårar möblemang men tids nog finns det kanske en lösning. Finns säkert lösningar på andra estetiska radiatorer som går att montera istället.
Att börja bygga in ett element i en bänk ser nog ännu värre ut..........
 
Byt ut elementet mot ett äldre vertikalt element i hörnet.
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Jag skulle nog sätta upp TV som du vill ha de och känna in dig lite innan du gör allt för mycket jobb som du sedan känner att de inte behövs.

Annars som Jonmo och byta ut elementet mot ett vertikalt.
 
BirgitS
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
J
Eller sätt upp en lite äldre Plasma-TV, de är som ett snyggt platt element i sig :)
 
  • Haha
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
En lång tvbänk så man slipper se radiatorn. Och så utsläpp uppåt täckta med aluminium galler. Skulle kunna ha öppning i gaveln mot fönstret med för termostaten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.