Hej! Är egentligen ingen husägare men fick tips av en kompis, det har skett en badrumsrenovering pga vattenläcka och Rörbolaget skulle passa på att byta alla element också, så när jag kommer till lägenheten och så detta så bröt jag ihop, ser ut som industri eller källarlokal, ska man behöva acceptera detta? Tacksam för svar
Hälsningar Sandra
 
  • Rördragning framför fönster i en lägenhet, synliga rör förknippade med industriell eller källarstil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Synligt rörsystem och stege framför ett fönster med persienner i ett mörkt och rörigt rum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Ledsen
  • Gilla
franzke och 4 till
  • Laddar…
Om du bara hyr lägenheten har man nog inte mycket att säga till om.
 
Jag står som ägare på lägenheten
 
Då får du nog gå till ordföranden och fråga om det är så gär det ska se ut.
 
Får nog göra det, får ta ett snack med Rörbolaget imorgon när dom gör det sista. Tack för svar!
 
Z Zanbruz skrev:
Får nog göra det, får ta ett snack med Rörbolaget imorgon när dom gör det sista. Tack för svar!
Det var bland det sjukaste jag sett. Detta är alltså en bostadsrätt? Varför har de gjort så? De har egenhändigt minskat värdet på din lägenhet med 20%.
 
Staffans2000
N noupe skrev:
De har egenhändigt minskat värdet på din lägenhet med 20%.
Det var väl ändå att ta i?

Själv hade jag dragit dom under elementen och upp mot taket i hörnet. Men målas rören i samma färg som väggen, blir det betydligt bättre.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det var väl ändå att ta i?

Själv hade jag dragit dom under elementen och upp mot taket i hörnet. Men målas rören i samma färg som väggen, blir det betydligt bättre.
Ja, en liten överdrift... men att göra något så radikalt utan att ens tillfråga ägaren av lägenheten får ju klassificeras som ganska... udda.
 
Du ska nog inte låta dom göra det sista innan detta är utrett.....
Ser ut som rör som sticker upp under det vänstra elementet, varför används inte redan befintlig kanalisation?
Varför t-kors, ska dom dra rören vidare? Om inte så borde det varit bockade hörn men å andra sidan skulle rören dragit nedanför elementen.
 
Det är den mest bisarra rörinstallation jag sett, men man har ju "piffat upp" lite med tavlan över rören. :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Ulltand och 4 till
  • Laddar…
lärjungen
hscn hscn skrev:
Det är den mest bisarra rörinstallation jag sett, men man har ju "piffat upp" lite med tavlan över rören. :crysmile:
Det där med tavlan var nåt jag verkligen hajade till på när jag såg bilden :crysmile: Förstår att TS inte är road, men det ser smått komiskt ut.

Rördragningen i sig ser helt bedrövligt ut, håller helt med TS. Skulle personligen aldrig gå med på det. Ser ut som något man gör i en källarlokal. Låt dem inte fortsätta förrän det är utrett. Är det så att brf:en beställt att arbetet skall utföras på detta sätt? Eller är de inte inblandade? Har du fått yttra dig hur du vill ha det?

Edit: Man kanske har tänkt att gardinerna kommer att skymma rören vilket kanske också kommer ske, men inte desto mindre är det en osmidig lösning.
 
Sätter man rören precis mitt emellan två fönster kommer ju inte gardinerna att täcka över rören.
Varför inte sätta rören bakom fönstrets gardin som på vänstra sidan?

Skall man ersätta gamla dåliga rör med nya där nya rören skall komma in högt från vänster?
 
N noupe skrev:
Det var bland det sjukaste jag sett. Detta är alltså en bostadsrätt? Varför har de gjort så? De har egenhändigt minskat värdet på din lägenhet med 20%.
Kan bara hålla med, det är en bostadsrätt, dom tyckte väl att det var smidigast att göra så och skiter i att det ser för jävligt ut, kommer säkert påverka vid försäljning, Mejlat Rörbolaget och ska kontakta styrelsen idag.
 
  • Gilla
MatsaJ
  • Laddar…
Hej! Som sittande ordförande får man många klagomål som jag skulle anse tramsiga men hade jag sett detta hade jag blivit tokig på hantverkarna. Genuint bedrövlig rördragning.

Kan du lägga upp en bild på hela dragningen dock? Så kan du nog få tips på hur en snygg dragning kan göras
 
blackarrow blackarrow skrev:
Sätter man rören precis mitt emellan två fönster kommer ju inte gardinerna att täcka över rören.
Varför inte sätta rören bakom fönstrets gardin som på vänstra sidan?

Skall man ersätta gamla dåliga rör med nya där nya rören skall komma in högt från vänster?
Jag har många frågor också, det enda jag visste var att dom skulle sätta upp nya element och rör efter en badrumsrenovering hos mig pga en vattenskada
Har mejlar Rörbolaget och ska kontakta styrelsen idag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.