Svar 6 grupper
Den skulle passa i ett paket under granen till pappa,
 
6 st

Precis köpt nytt hus som är i full gång med automatisering av det en och andra. Hassio, Philips Hue, IKEA Trådfri, Raspberry Pi och Hemlarm. Många gateways blir det. Hade underlättat då jag funderat på vilken lösning som hade varit bäst.
 
Svar: 6 grupper

Har idag en äldre version av automatisering, tyvärr så sjunger den på sista versen. Måste få den utbytt på något vis innan alltihop slocknar helt och det blir svart.
Hoppas att man vinner, det skulle lösa så många problem.
 
Svar: 46 produktgrupper. Men det beror hur man räknar. Om man definierar produktgrupper som en länk till lista av produkter räknar man med "visa alla" som produktkatogeri, då finns där 46. Tycker inte man ska räkna de 6 subkatogerier som produktgrupper då de ej visar produkterna. Gillar verkligen hur bra uppsorterat alla grupper är. Om jag ej vinner ska jag lätt använda er som inköp av delar till mitt blivande smarta hem.

Motivation: Jag och min blivande fru flyttade in i huset för drygt 1 år sen. Hade stora drömmar om att säkra upp huset med fukt och temperatur sensorer. Vi upptäkte tidigt vid inflytten att garageportens dosa krånglade och andra vägen in i garaget är att ta med nyckel och handtag för att få upp dörren, detta skulle jag vilja lösa med automatisk öppnare med antingen genom app eller nya fräsha dosor. Men livet hände istället, efter ett par månader så blev min sambo utbränd så min prioriteret fick läggas på att ta hand om henne, hushålls sysslorna, heltidsarbete. Så det har inte funnits någon tid eller pengar att lägga på att lära mig att bygga microcontroller. Nu när sambon är lite friskare och de nya rutinerna är i rullning finns det entligen tid men inte pengar. Då skulle vara perfekt börja med att bygga upp en bas med vinsten som jag sen kan lägga till nya kreativa lösningar av hobbyelektronik till huset.
 
Redigerat:
Svar: 6 st grupper/kategorier med 39 undergrupper

Motivering: Jag har trots mitt stora teknikintresse inte en enda sak inom hemautomatisering. En Homey hade varit en helt perfekt start på det smarta hemmet!
 
6 grupper

Efter flytt till villa försökte jag introducera lite smart styrning i hemmet men åkte genast på bakslag. Ikeas gateway krånglar ständigt och sambon tröttnade så det fick bli stopp vid två taklampor som nu återigen styrs via traditionella strömbrytare. En Homey hade gett oss inspiration och fått oss på rätt spår igen!
 
6 Grupper

Jag har automatiserat ganska mycket hemma, Frun i huset är nöjd då värmen följer vädret och rätt lampor tänds när det blir mörkt, och det dammsugs varje vecka när vi är på jobbet. Men allt styrs från en virtuell maskin på nasen, och den är tyvärr allt annat än stabil. Jag har inga problem att starta om den när den går ned, men frun fixar inte riktigt det, När man vaknar i kallt mörkt hus så kan påverka hela dagens humör.
En Homey skulle nog lösa allt det där
 
Belmlu
Svar: 6 grupper

Motivering: Stundande flytt från hyreslägenhet till villa har öppnat upp många möjligheter för hemmafixaren och automatiseringsnörden. Dock med de kostnader som husköp innebär kommer det inte finnas möjlighet att få utlopp för det sistnämnda. Av den anledningen skulle det vara en väldigt uppskattad julklapp om jag skulle vinna tävlingen!
 
Svar: 6

Vi har fjärrkontroller, sensorlampor och timers i hela huset för att styra vår belysning. Hade varit SÅ skönt med bara en enhet som kunde styra allt!
 
Svar: 6 grupper

I vårt 60-talshus har vi sedan ett par år tillbaka enkel hemautomation med Google Home, IKEA trådfri och några smarta uttag. När vi nu ska renovera och dra ny el vill vi komplettera med smarta strömbrytare och en Homey skulle bli perfekt som hjärnan som länkar samman det gamla och det nya systemet.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Styr ditt smarta hem med elegans
[bild]

Vi tar en favorit i repris den här veckan! Det är ju trots allt snart jul. :giggle:
Den här Homey-varianten från M.nu släpptes i början av året och kombinerar alla dina trådlösa och smarta enheter i ett system som är enkelt att använda. Styr hela ditt hem med gratisappen för Android eller iPhone, och låt alla dina enheter fungera tillsammans i harmoni - oavsett teknologi eller varumärke. Låt din belysning dimmas ner när du tittar på TV. Spela din favoritmusik när du stänger av larmet. Stäng av all belysning när du lägger dig på kvällen. Tänd belysningen i hallen när dörrklockan ringer - låt kreativiteten flöda! Homey pratar 7 olika trådlösa teknologier och kan kommunicera med tusentals olika enheter och tjänster.

Totalt värde: 3 400 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många produktgrupper hittar du under kategorin "Hobbyelektronik" hos M.nu?
Svaret hittar du här: [länk]


Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 20 december.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från M.nu. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar M.nu för att de sponsrar den här tävlingen.
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Styr ditt smarta hem med elegans
[bild]

Vi tar en favorit i repris den här veckan! Det är ju trots allt snart jul. :giggle:
Den här Homey-varianten från M.nu släpptes i början av året och kombinerar alla dina trådlösa och smarta enheter i ett system som är enkelt att använda. Styr hela ditt hem med gratisappen för Android eller iPhone, och låt alla dina enheter fungera tillsammans i harmoni - oavsett teknologi eller varumärke. Låt din belysning dimmas ner när du tittar på TV. Spela din favoritmusik när du stänger av larmet. Stäng av all belysning när du lägger dig på kvällen. Tänd belysningen i hallen när dörrklockan ringer - låt kreativiteten flöda! Homey pratar 7 olika trådlösa teknologier och kan kommunicera med tusentals olika enheter och tjänster.

Totalt värde: 3 400 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många produktgrupper hittar du under kategorin "Hobbyelektronik" hos M.nu?
Svaret hittar du här: [länk]


Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 20 december.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från M.nu. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar M.nu för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 6 stycken
Jag är en kvinna på 50+ och bara älskar tekniska prylar och lösningar. Min man suckar och låter mig hållas för när hans dator, platta eller telefon strular så fixar jag det! Jag har styrt hemmets belysning i ett par år nu men skulle verkligen vilja ha en Homey så jag kan pussla ihop mina styrenheter på ett smartare och enklare sätt. Jag kanske t om kan få min man att intressera sig när jag har sytt ihop alla prylarna i en och samma app!?
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Styr ditt smarta hem med elegans
[bild]

Vi tar en favorit i repris den här veckan! Det är ju trots allt snart jul. :giggle:
Den här Homey-varianten från M.nu släpptes i början av året och kombinerar alla dina trådlösa och smarta enheter i ett system som är enkelt att använda. Styr hela ditt hem med gratisappen för Android eller iPhone, och låt alla dina enheter fungera tillsammans i harmoni - oavsett teknologi eller varumärke. Låt din belysning dimmas ner när du tittar på TV. Spela din favoritmusik när du stänger av larmet. Stäng av all belysning när du lägger dig på kvällen. Tänd belysningen i hallen när dörrklockan ringer - låt kreativiteten flöda! Homey pratar 7 olika trådlösa teknologier och kan kommunicera med tusentals olika enheter och tjänster.

Totalt värde: 3 400 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många produktgrupper hittar du under kategorin "Hobbyelektronik" hos M.nu?
Svaret hittar du här: [länk]


Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 20 december.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från M.nu. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar M.nu för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar 6 grupper

Nu har jag halvautomatiserat mitt hus, vore kul att få helkontroll med hjälp av en Homey
 
Svar: 6 produktgrupper
Motivering: Har nyss börjat med smarta hem grejer och har redan flera olika tillverkare och tekniker och behöver flera appar för att kunna styra allt.
 
Svar: 6 grupper

Nu i juletider så visar sig min och sambons olikheter. Hon pyntar för fullt och jag ingenting. Hemautomation är ju dock ett året-runt intresse och där är det jag som "pyntar" med nya prylar, men det saknas en centralstyrenhet så en Homey vore ju toppen! Skulle jag vinna en sån där fint lysande snöboll att placera på byrån hemma så skulle jag ju också kunna hävda att jag bidragit till juldekorationerna i år jag med :D
 
anders07 anders07 skrev:
Svar: 6

Så att jag kunde överlåta vinsten till @pelkon så hans fru får en lättare vardag!
Det där var nog det finaste, mest osjälviska jag sett på ett bra tag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.