Svar: 6st

Drömmer om ett smart hem men har svårt att komma till skott med att köpa första produkten, har svårt att bestämma mig vad jag vill ha och vad man ska börja med
 
Svar:6st

Skulle vara helt fantastiskt om jag skulle få tillgång till en homey. Har varit nära köp ett flertal gånger men har fått prioritera andra saker. Skulle vilja samla och styra min hem från en elegant enhet. Springa och släcka lampor ger ju förvisso kanske lite motion. Men att kunna få in många olika aktörer inom smartahem i ett gränssnitt hade ju varit en dröm.
 
Svar: 6 grupper

Sitter på ett hemsnickrat system som inte är PG (Partner godkänt) där jag flertalet gånger i veckan får skäll för aatt det inte går att använda enligt henne. Med en Homey så skulle mitt liv bli så mycket lättare.
 
6 stycken grupper

För jag behöver all sfärisk hjälp jag kan få i mitt försök från inflytt januari 2020 i mitt första egna hus starta arbetet med att med material, solceller och smart teknik renovera mig till ett självförsörjande boende!
 
Svar: 6 grupper

Då jag började bygga vårt egenritade hus 2017 va det inte "inne" med smarta hem.
Nu när huset står klart så känner man att det är just det som man saknar. Att vinna denna skulle ta bort alla tankar om "tänk om jag hade kopplat in sånt" från vårat drömhus.
 
Svar: Det finns 6 grupper.

Jag har börjat experimentera med lite hemautomatisering och har just nu lite som går på 433mhz och lite på z-wave och även ett par zigbee prylar, men de styrs av olika gateway, så för att kunna ta av sig foliehatten ibland så hade det varit skönt med en gateway som styrde allt och kunde få alla prylar att tala "med varandra".
 
Svar: 6 st

Jag köpte mitt första hus i somras och har outtröttligt renoverat hela hösten. Nu är jag helt färdig så jag orkar i princip bara ligga på sofflocket. Vad hade passat bättre än en Homey för att slippa resa sig upp för att styra alla mina smarta grejer?
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Styr ditt smarta hem med elegans
[bild]

Vi tar en favorit i repris den här veckan! Det är ju trots allt snart jul. :giggle:
Den här Homey-varianten från M.nu släpptes i början av året och kombinerar alla dina trådlösa och smarta enheter i ett system som är enkelt att använda. Styr hela ditt hem med gratisappen för Android eller iPhone, och låt alla dina enheter fungera tillsammans i harmoni - oavsett teknologi eller varumärke. Låt din belysning dimmas ner när du tittar på TV. Spela din favoritmusik när du stänger av larmet. Stäng av all belysning när du lägger dig på kvällen. Tänd belysningen i hallen när dörrklockan ringer - låt kreativiteten flöda! Homey pratar 7 olika trådlösa teknologier och kan kommunicera med tusentals olika enheter och tjänster.

Totalt värde: 3 400 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många produktgrupper hittar du under kategorin "Hobbyelektronik" hos M.nu?
Svaret hittar du här: [länk]


Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 20 december.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från M.nu. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar M.nu för att de sponsrar den här tävlingen.
6 st.
Låter som en spännande produkt.
Vill vinna för jag har inte råd att köpa själv.
 
6st
Vore helt grymt med en sån grej i huset
 
Svar: 6 st

Har kommit över 20 st fibaro enheter till ett kalas pris. Single switches, double switch och dimmer 2 modeller som jag nu ska strukturera ut i huset.
Har skrivit ut planlösningen över huset och ska försöka göra upp en plan för alla relän och dimmrar.
Till detta så vore homeyn perfekt!
 
6 st!

Jag är automationsingenjör till yrket och har även lekt med hemautomation en längre tid. Har (och är) trogen kund hos m.nu, men tyvärr gick min Vera jag köpte därifrån sönder för några månader sedan.
Med småbarn och allt har jag inte kommit mig för att köpa något nytt, samtidigt som det är svårt att välja.
Har sneglat länge på en Homey, men pengarna måste tyvärr gå till annat.
Ganska synd, då jag har snart 25 z-wave enheter som saknar styrning.
 
Svar 6

Med tanke på att allt annat och alla i huset är dumma så är det här nog enda sättet att få in lite smarthet
 
Det finns 6 st produktgrupper under kategorin Hobbyelektronik. Det finns även ett val "Visa alla".

Denna lilla mackapär hade faktiskt suttit som handen i handsken för mig då jag byggt upp två smarta hem baserade på varje komponents pris och funktioner snarare än att allt skall styras från en och samma punkt. Jag har sju olika tillverkare, och därmed också sju olika appar att styra mina smarta hus med. Det skulle vara fantastiskt intressant att se hur väl denna kan sy ihop allting. [mutförsök:] Jag utlovar en generös rapport, om jag vinner utlottningen :)
 
Svar: 6 grupper.
Motivering. Håller på o bygger hus, har suttit på diverse hemautomatiseringsforum och blivit allmänt trött på allt tjatande hit och dit om allt. Homey är dock den jag lyckats sålla ut bland alla kommentarer som en lättskött snygg enhet där det inte krävs några programmeringskunskaper. Har varken tid, lust eller ork att sitta med en massa speciallösningar. Ge mig nåt stabilt som bara funkar helst för resten av familjen med!
 
Svar: 6 Grupper

Vi har snart renoverat i 14 månader,
det har blivit mycket omkostnader.
Häromdagen gav vår dammsugare upp,
jag tror någon försöker göra en kupp.
Routerns wifi vill dessutom inte längre vara med,
den kanske får användas som ved.
Till råga på allt har bilen börjar krångla,
men är nog dumt att sedlar börja prångla.
Nu börjar julen snart närma sig,
tänk om tomten ger nåt till mig.
Z-wave styr jag med en gammal grunka.
hade varit fantastiskt om Zigbee också funka.
Med en Homey kan kan man tända med en app,
det skulle frugan tycka vara en riktigt bra klapp.
Hoppas att nissarna på m.nu slipper vårat strul.
och kanske kan ge oss en lite extra god jul.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.