Badrummet såg fint ut och besiktning gjordes. Bara en liten gästtoalett men ändå tråkigt när färgen lossnar innan man knappt hunnit flytta in. Känns som att säljaren ”bättrat” på precis innan inflyttning också. Antagligen inget dolt fel, men lika bra att fråga?

Nu får man stå ut med eländet, alternativt ”bättra” på skavankerna eller renovera hela skiten. Jäkligt fult när man gör så här kan tyckas. I källarens badrum har man lagt nytt kakel, men valt att måla klinkersen... så samma visa där om man vill få ordning på det.
 
Staffans2000
Sannolikt inget dolt fel.
Lite bilder skulle underlätta.
 
Gästtoalett på första bilden.

Badrum på andra (värst), det här rummet är i princip oanvändbart. Här kunde jag faktiskt inte ens ana att golvet målats, lurades väl av det nya kaklet.

Befarade som du skrev, att det sannolikt inte är ett dolt fel, så nu får man väl pynta 200 papp för att få ordning på det här
 
  • Skalat golvfärg avslöjar gråa kakelplattor på ett badrumsgolv bredvid en toalett och ett vitt skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadade och flagnande målade golvplattor i ett badrum med en fristående badkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Wow
  • Ledsen
Maria T och 2 till
  • Laddar…
I och med att det syns såpass tydligt, även utan laclsläpp så är det kört.
Du borde definitivt ha märk det på visningen.
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
Vackert är det inte. Men det beror nog på att säljaren slarvat. Gör om, gör rätt.
Varför är det användbart?
 
  • Gilla
Premolar och 3 till
  • Laddar…
Okej, tack för svar. Jag får helt enkelt skylla mig själv här kanske.

@Staffan2000 Gör om gör rätt, dvs total renovering?

I väntan på totalrenoveringen, är det ens lönt att försöka sig på ett bättre arbete gällande målningen?
 
  • Gilla
DanielDaniel2
  • Laddar…
Staffans2000
Nu menade jag att du skulle måla om golvet.
 
  • Gilla
total och 3 till
  • Laddar…
J
Det bör ha utförts felaktigt. Rätt utfört med grund och 2xfärdigfärg så ska det hålla bättre om det inte är fukt eller annat som spökar!
 
  • Gilla
Tabbertman och 2 till
  • Laddar…
Det går nog att få ordning på detta.

Skribba golvet ordentligt, på med promer och rolla golvet igen.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Tackar för snabba svar.

Jag tror det har gjorts felaktigt. Jag ska ge mig på att måla om det korrekt, om det nu någonsin kan vara korrekt att måla klinkers. Ska i alla fall ge mig på det och se om det håller bättre. Förr eller senare måste jag göra om dessa rum från grunden, men får helst vänta lite.
 
W whak skrev:
Det går nog att få ordning på detta.

Skribba golvet ordentligt, på med promer och rolla golvet igen.
@whak Tack, låter lovande. Bra med en positiv boost, så att det kan vara värt ett försök att göra om golven. Känns jäkligt ruttet som det är nu. Primer menar du va?
 
  • Gilla
  • Haha
Hasse Sandin och 1 till
  • Laddar…
L Luha skrev:
@whak Tack, låter lovande. Bra med en positiv boost, så att det kan vara värt ett försök att göra om golven. Känns jäkligt ruttet som det är nu. Primer menar du va?
Självklart, skrev på telefon så blev felstavat :)
 
W whak skrev:
Självklart, skrev på telefon så blev felstavat :)
Ok

Någon speciell typ av primer, du kan rekommendera? Verkar finnas lite olika typer.
 
  • Gilla
Glenno83
  • Laddar…
Har ni gjort en besiktning och vad står där i så fall?
 
harry73
Att man inte gjorde rätt förarbete eller använee rätt färgsystem kan absolut vara dolt och fel är det också.
Men för att det ska vara ett dolt fel i lagens mening, får åtgärdskostnaden inte vara alltför billigt.
Kostar det mindre än 10tkr, ska du inte ta upp det, kostar det mer än 20tkr, kan det kanske löna sig att kontakta säljaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.