Undrar hur bra ljudet blir, den såg inte så stor ut för världen.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Undrar hur bra ljudet blir, den såg inte så stor ut för världen.
Sonos One är inte heller speciellt stor men låter väldigt bra med tanke på storleken
 
R
Kan nog bli bra det här:cool:

”Bordslampans högtalare har samma ljudprofil som Play:1 och Sonos One, och bokhyllehögtalaren levererar ett stort värde i form av fantastiskt ljud för de många människorna. Bokhyllehögtalaren har samma typ av Class D amplifiers som andra Sonos högtalare. Även Sonos funktion Trueplay är inkluderad i bokhyllehögtalaren, vilket innebär att akustiken kan justeras efter rummet för ytterligare optimering.”

Jag ser mest fram emot att köpa dessa för AirPlay 2 funktionen. Om nu högtalarna låter ok dvs.
Har 9 AirPlay zoner hemma idag, skulle ”behöva” högtalare på ett par ställen till:rofl::cool:
 
Jag köpte mig en Symfonisk bokhyllehögtalare idag.
Jämförde med en av våra Play 1.
Trueplayjusteringen gör större nytta på Ikea än på sonosen, men efter justering så låter de läskigt lika.
Jag kommer inte lägga mer pengar på fler sonos utan köper nog ett par ikea till.
Någon annan som provat?
 
  • Gilla
mgranbom
  • Laddar…
När de kom så var jag inom Ikea o provlyssnade på främst hyllhögtalaren.
Tyvärr blev jag inte imponerad. Jag tyckte att den lät betydligt sämre än vad jag väntat mig.
Kanske var det miljön som förstörde ljudet, men det lät tunt o fattigt.
Lamphögtalaren lät något bättre, men den vill jag inte ha.
Det är säkert inget fel på högtalarna, men jag tror ju inte att Sonos gör top of the line högtalare till Ikea o riskerar att tappa sin egen försäljning.
Men jag kanske får åka o testa igen.
Jag var förbi just när de släpptes, o ingen kunde ge någon som helst info om spec på högtalarna.
 
K knipo skrev:
När de kom så var jag inom Ikea o provlyssnade på främst hyllhögtalaren.
Tyvärr blev jag inte imponerad. Jag tyckte att den lät betydligt sämre än vad jag väntat mig.
Kanske var det miljön som förstörde ljudet, men det lät tunt o fattigt.
Lamphögtalaren lät något bättre, men den vill jag inte ha.
Det är säkert inget fel på högtalarna, men jag tror ju inte att Sonos gör top of the line högtalare till Ikea o riskerar att tappa sin egen försäljning.
Men jag kanske får åka o testa igen.
Jag var förbi just när de släpptes, o ingen kunde ge någon som helst info om spec på högtalarna.
Jag var där för ett antal veckor sedan och upplevde samma besvikelse över lådhögtalaren.
Jag misstänker att jämförelsen mellan högtalaren hos ikea inte är helt neutral.
De vill nog att man ska lägga dubbla pengarna på lampan.
Efter att läst lite recensioner på nätet som var positiva och visade att det mesta är samma komponenter som Sonos använder, så tänkte jag det var bäst att prova själv.
Och som sagt, jag hör ingen nämnvärd skillnad.
 
Marcl
Peter2400 Peter2400 skrev:
Jag köpte mig en Symfonisk bokhyllehögtalare idag.
Jämförde med en av våra Play 1.
Trueplayjusteringen gör större nytta på Ikea än på sonosen, men efter justering så låter de läskigt lika.
Det verkar som om SYMFONISK innanmäte är nästintill (teknologiskt) identiskt med nyare PLAY1 versioner enligt videon nedan. (@ 09:40)

 
R
Säkert är det så men sen är ju frågan hur väl avstämd ”lådan” är mot komponenterna.
Finns lite guider där folk plockat ur innanmätet från Ikea till sina egna högtalare där de verkar ha fått bra mycket bättre ljud:)
 
Marcl
R RalleB skrev:
Säkert är det så men sen är ju frågan hur väl avstämd ”lådan” är mot komponenterna.
Finns lite guider där folk plockat ur innanmätet från Ikea till sina egna högtalare där de verkar ha fått bra mycket bättre ljud:)
Ja själva lådan i sig tror jag inte IKEA lagt många slantar på att kalibrera till audiofilstandard
 
Marcl Marcl skrev:
Ja själva lådan i sig tror jag inte IKEA lagt många slantar på att kalibrera till audiofilstandard
Men det är ju här sonos trueplay gör stor nytta.
Gör vad jag tycker betydligt större nytta på ikeas högtalare och får den att låta lika bra.
 
K knipo skrev:
När de kom så var jag inom Ikea o provlyssnade på främst hyllhögtalaren.
Tyvärr blev jag inte imponerad. Jag tyckte att den lät betydligt sämre än vad jag väntat mig.
Kanske var det miljön som förstörde ljudet, men det lät tunt o fattigt.
Lamphögtalaren lät något bättre, men den vill jag inte ha.
Det är säkert inget fel på högtalarna, men jag tror ju inte att Sonos gör top of the line högtalare till Ikea o riskerar att tappa sin egen försäljning.
Men jag kanske får åka o testa igen.
Jag var förbi just när de släpptes, o ingen kunde ge någon som helst info om spec på högtalarna.
Tror faktiskt Ikeas miljö gör dessa högtalare stor orättvisa. Men visst det är en 1000kr högtalare med mycket finesser. Går inte jämföra mot en väsentligt dyrare studio högtalare tex.

Men tror du får mest bang for buck hos Ikea gentemot Sonos eller annat smart högtalare
 
Niklasloow Niklasloow skrev:
Tror faktiskt Ikeas miljö gör dessa högtalare stor orättvisa. Men visst det är en 1000kr högtalare med mycket finesser. Går inte jämföra mot en väsentligt dyrare studio högtalare tex.

Men tror du får mest bang for buck hos Ikea gentemot Sonos eller annat smart högtalare
Att den inte slår en fin studiohögtalare eller ”vanliga” stereohögtalare ser jag som självklart.
Men skillnaden mellan den o tex Play-ettan var ganska stor tycker jag nog.
O andra sidan så är det ju iofs halva priset mot ettan, o som vanligt får man vad man betalar för.
Men jag tror nog jag skall ge den en chans till faktiskt.
 
det finns lite nya modeller nu är nåt att ha?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.