A
J JKrister skrev:
2 man en arbetsdag, dvs 16h är nog inom nivån för skäligt. Proffs som bara sätter upp kök kan nog få ner det till 2x 2h.
Det var de dummaste jag har läst.

Har du ens någon erfarenhet av det över huvud taget?
 
A
T TobiasStockholm skrev:
OK tack för svar. Får man fråga hur du motiverar en så, i mina ögon, hög siffra?
Tycker du siffran är hög. Är mitt tips att göra det själv.
Klarar du inte av det själv är det allra högsta grad märkligt hur du kan anse denna siffra hög.
 
Henrik Nordlander skrev:
Tycker du siffran är hög. Är mitt tips att göra det själv.
Klarar du inte av det själv är det allra högsta grad märkligt hur du kan anse denna siffra hög.
Varför får han inte ifrågasätta tjänsten han köper?
 
  • Gilla
TobiasStockholm och 1 till
  • Laddar…
A
A Andy78 skrev:
Varför får han inte ifrågasätta tjänsten han köper?
Inte läskunnig ?

Verkar som jag bara gav ett tips
 
Henrik Nordlander skrev:
Inte läskunnig ?

Verkar som jag bara gav ett tips
Du kanske är läskunnig men saknar läsförståelse?

"Klarar du inte av det själv är det allra högsta grad märkligt hur du kan anse denna siffra hög"
Så detta är ett tips påstår du?
 
  • Gilla
TobiasStockholm och 2 till
  • Laddar…
A
A Andy78 skrev:
Du kanske är läskunnig men saknar läsförståelse?

"Klarar du inte av det själv är det allra högsta grad märkligt hur du kan anse denna siffra hög"
Så detta är ett tips påstår du?
Nej föregående

Det du menar syftar jag bara till vad jag tycker.

Tål man inte det kanske man inte skall starta trådar
 
T TobiasStockholm skrev:
Tack du behöver inte lägga tid på tråden om du tycker den är onödig. Om vi säger så här, han har hållit på i VECKOR. Och enligt chefen jobbar de 10 timmars dagar, vilket jag dock inte haft stenkoll på om det stämmer.
Du svarar på precis allt det vi inte frågar. Inte ens på en direkt fråga kan du svara svara på.
Om du inte ens kan svara på hur länge !!! har de jobbat. Då kan du inte heller gapa om att det tagit för lång tid eller hur.
Kom tillbaka när vi kan få se en faktura vad det faktiskt hamnade på.
Vi som faktist jobbar med snickeri har sagt att det rimligtvis handlar om 24-40 timmar beroende på vad som behövts göra. Du kan hålla på i två månader om så är om du enbart arbetar 1 timme om dagen på just ditt projekt. Men som sagt, du har inte svarat på en enda fråga som ställts här.
 
I ItWasntMe skrev:
Du svarar på precis allt det vi inte frågar. Inte ens på en direkt fråga kan du svara svara på.
Om du inte ens kan svara på hur länge !!! har de jobbat. Då kan du inte heller gapa om att det tagit för lång tid eller hur.
Kom tillbaka när vi kan få se en faktura vad det faktiskt hamnade på.
Vi som faktist jobbar med snickeri har sagt att det rimligtvis handlar om 24-40 timmar beroende på vad som behövts göra. Du kan hålla på i två månader om så är om du enbart arbetar 1 timme om dagen på just ditt projekt. Men som sagt, du har inte svarat på en enda fråga som ställts här.
Jag har medvetet utelämna hur lång tid de har jobbat då jag vill ha svar utan bias. Och för att jag är amatör och inte vet hur lång tid det "bör" ta. Tack för uppskattningen på 24-40 timmar den tar jag till mig, precis som alla övriga svar.

Om man vill får man fortsätta lämna uppskattningar av tidsåtgång, om man inte vill kan man vänta tills jag återkommer med hur många timmar jag blivit debiterad.
 
Jag hade en finsnickare som monterade mitt kök så han var mycket noggrann. Jag hjälpte alltså till med att få stommarna på plats under en dag och det var bara lyften. Allt annat gjorde han själv.
Detta tog honom 3,5 dagar

3 högsommar
2 skåpstommar över kyl/frys
2 skåpstommar över diskbänk
4 bänkskåpstommar köksö
5 bänkskåpstommar diskbänk
4 täcksidor
3 takanslutningar
4 golvsocklar
3 passbitar
10 hyllplan
4 lådor som monterades i en högstomme
1 ljusramplist
Återmontering av 26 lådor, injustering och montering låddetaljer
Återmontering 10 dörrar och justering
Montering av 34 handtag
Montering två ugnar och två kyl/frys
Montering av inbyggd diskmaskin

Fick offerter på 24-32 timmar för detta jobbet.
Då utelämnar jag den på 160 timmar jag fick från en annan finsnickare som håller på med kök. De var uppenbarligen utan jobb under den tiden ...

Golv och tak ej parallella så det var tillpassning på allt.
Ditt kök är betydlig mindre.

Tillägg, det var inte ett IKEA-kök så allt skruvades med plugg i väggarna och 4 ben per stomme. Dock var stommar och själva lådorna monterade från fabrik.
 
Redigerat:
  • Gilla
TobiasStockholm
  • Laddar…
Hallonbåten
Fläkten - är det en ikea "utdrag?
 
H
Har precis petat upp ett kök som säkerligen är 2-3 ggr din storlek. Förvisso inte fått på passbitar än. Från det att stommarna åkte upp så har det tagit mig ensam (amatör i sammanhanget) ungefär 60 h att montera allt, utslaget på 3 veckor. Då räknar jag med injustering efter snett golv, tillpassning efter snea väggar osv. Och då har jag åkt många turer till Bauhaus motsv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.