Svar: 6 undergrupper

Denna enhet vore perfekt för att jag ska slippa slänga alla 433-grejer som jag har, och miljömässigt kan använda det som redan är tillverkat :)
 
Svar: Det är 6 produktgrupper.

Jag har ett gammalt hus från 1944 och lite smarta lampor här och där.
Tänk att få ta med huset in i 2020-talet och göra ett gammalt hus smart.

Lycka till alla tävlande!
 
Svar: 6 stycken.

Med denna lilla boll skulle jag kunna hålla koll på husets elektronik utan att få panik.
Att kunna styra lampor och ström vore en dröm.

 
T
Tror den hade varit ett bra komplement till oss som redan har ett smart hus, för oss som älskar ny teknik, bara väcka barnen på en jul morgon med julmusik och stegrande belysning , att komplettera in den i det befintliga systemet borde gå lätt och få huset ännu smartare.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Styr ditt smarta hem med elegans
[bild]

Vi tar en favorit i repris den här veckan! Det är ju trots allt snart jul. :giggle:
Den här Homey-varianten från M.nu släpptes i början av året och kombinerar alla dina trådlösa och smarta enheter i ett system som är enkelt att använda. Styr hela ditt hem med gratisappen för Android eller iPhone, och låt alla dina enheter fungera tillsammans i harmoni - oavsett teknologi eller varumärke. Låt din belysning dimmas ner när du tittar på TV. Spela din favoritmusik när du stänger av larmet. Stäng av all belysning när du lägger dig på kvällen. Tänd belysningen i hallen när dörrklockan ringer - låt kreativiteten flöda! Homey pratar 7 olika trådlösa teknologier och kan kommunicera med tusentals olika enheter och tjänster.

Totalt värde: 3 400 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många produktgrupper hittar du under kategorin "Hobbyelektronik" hos M.nu?
Svaret hittar du här: [länk]


Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 20 december.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från M.nu. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar M.nu för att de sponsrar den här tävlingen.
svar: 6 grupper

Har en kollega som kör Homey sedan länge, samt en till som knappt kommit igång.

Hållit på med annat viktigare på mitt hus men nu vore det kanon om man kan få ihop min Nexa dörrklocka, mina 433 Mhz rubicon temp-fuktgivande med arduinolösning via mqtt, någon Shellygrunka som skall ställas som i mqtt läge, samt lite zigbee saker från Ikea o Philips.

Tror det kommer gå lätt som en plätt om jag vinner - och jag lovar att jag kan återkomma med test o beskrivning om jag vinner!

Lovar det, och då menar jag lovar som i verkligen lova, inte ”politiskt löfte”
 
Svar: 6 grupper

Motiveringen till varför just jag är den rätta vinnaren av denna smarta styrenhet är att den skulle få agera nav i nya huset vad gäller smarta hem prylar. Perfekt för att kunna bygga ut befintligt philips hue system med sensorer och kameror och få allt på samma plats.
 
Svar sex undergrupper, plus visa alla.

Motivering:
Det lackar mot jul. Under granen väntar det till alla tre barn, hue lampor, varsin Google mini, men även det samma, till mig Tomtefar. Tomtefar har sedan tidigare en telldus som styr lite brytare och har koll på fukt och temp. Det enda som saknas är nått som knyter ihop allt för total automatisering.
 
Svar: 6 grupper

Har länge varit sugen på att smarta till huset. Men vet inte vart jag ska börja. Allt känns rörigt fastän jag försökt forska och läsa på. Men en Homey skulle nog vara en bra start ändå!
 
Svar: 6st

Håller på och totalrenoverar min nya lägenhet, men har inte valt system för att styra alla smarta prylar jag kommer bestycka den med.
Detta systemet verkar vara en ypperlig lösning för det.
 
Svar: Sex undergrupper

Jag har relativt nyligen dykt ner i smart hem-träsket. Tanken var att styra allting med en raspberry pi och massa egenknackad kod. Det fungerar mindre bra! En Homey med sin helhetslösning skulle verkligen rädda situationen nu.
 
Det finns 6 grupper.

I vårt hus har vi en klassisk blandning av produkter. Trådfri, 433MHz, Wi-Fi-baserat mm. Som så många andra ville jag testa ”smart hem light” innan jag satsade för mycket på det smarta hemmet. Efter att ha hängt i olika forum i några månader har jag insett att Homey skulle uppfylla alla de behov jag har för att få ett äkta smart hem.
 
Svar: 6 st

Har påbörjat hemautomatiseringen med lite 433 och z-wave, men inser att jag nog kommer utöka med fler standarder och då räcker min Telldus inte till. dessutom har det varit svårt att få familjen att använda Telldus något ”enkla” gränssnitt. En Homey vore ett lyft på alla punkter.
 
6 grupper!

Jag skulle bli galet glad, eftersom jag aldrig vinner! På köpet skulle jag få ett smart hem och mer tid för det viktiga i livet - familjen!
 
Svaret är 6st.
Jag svettades och hoppades när det tävlades om en Homey för några veckor sedan men det blev såklart ingen vinst den gången och heller inte i någon av alla de andra Byggahus-tävlingar som jag troget medverkat i under flera års tid men "Ja' ä inte bitter", (citat Robert Gustafsson när han imiterar Tony Rickardsson).

Jag har uttömt alla mina idéer till motivering till varför just jag ska vinna och trots alla mina ärliga och målande berättelser om mitt lilla hus på landet har inte juryn någon enda gång valt mitt bidrag, men "Ja' ä inte bitter".

Så min enda motivering denna gången är att jag bara vill vinna, vinna, vinna, plus att det skulle bli en perfekt julklapp till lilla mig.
Om så inte blir fallet vill jag ändå säga att Byggahus.se är en riktigt bra plats för den hemmafixare som jag är och jag har haft mycket nytta av er, (detta var lite fjäsk för att höja mina chanser, nu tar jag till alla knep).

Så till alla mina medtävlare, denna gången var det faktiskt min tur att vinna och jag önskar er bättre lycka i nästa tävling, och en riktigt god jul till er alla på Byggahus,se (lite mer fjäsk).

Ta hand om er.
 
  • Gilla
Annelie Hultberg
  • Laddar…
Hej
Jag har byggt mitt eget automationssystem som ger mig valfriheten att få det att fungera precis som jag vill. Jag testar gärna detta systemet, för att få nya idéer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.