Varför vara så konventionell när man ritar hus, varför inte helt omgiven av träd och fåglar? Det argentinska arkitektkontoret Paschetta + Cavallero Arq har låtit bygga sig ett trädhus där de arbetar och lever nära naturen.

Du kan läsa artikeln här: Trädhus i metall där de lever och arbetar nära naturen
 
Som att bo i ett akvarium, eller?
 
Vi bygger nåt liknande i Småland.
 
  • Ett hus under konstruktion i Småland med ställningar och en upphöjd plattform.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
BobbyOne och 4 till
  • Laddar…
Perfekt när havsnivån stiger. ;)

Varför har ni ingen projekttråd för det där bygget så vi får se mer? Eller har jag missat något?
 
  • Gilla
Hundt och 1 till
  • Laddar…
Hundter skrev:
Av vatten, avlopp och el syns inte ett spår?

Du kan läsa artikeln här: Trädhus i metall där de lever och arbetar nära naturen
[/QUOTE]

Kan det vara inbyggt i någon av stolparna under så man inte ser det på bilderna?
 
Ser bra ut.
Konstigt att ingen klaga på att det saknas räcke, brukar vara många paragrafryttare här.
 
  • Gilla
  • Haha
Riemann och 3 till
  • Laddar…
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Ser bra ut.
Konstigt att ingen klaga på att det saknas räcke, brukar vara många paragrafryttare här.
Fast det är ju inte i Sverige, då kanske inte så många bryr sig.. ;) Jag hade aldrig kunnat bo där själv med barn utan räcke....
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
SaraS85 SaraS85 skrev:
Fast det är ju inte i Sverige, då kanske inte så många bryr sig.. ;) Jag hade aldrig kunnat bo där själv med barn utan räcke....
Brukar inte hindra folk här.
Ungar lär sig.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Brukar inte hindra folk här.
Ungar lär sig.
haha!! ja om de har ramlat ett par meter ner i stenplattorna och överlevt så lär de nog sig..
 
  • Gilla
ajn82
  • Laddar…
Jag är nog mest orolig för att de kan bli nerputtade av andra vid lek, då handlar det nog inte om att lära sig själv tänker jag. Men kanske blir inte det barnet så glatt heller när det orsakar benbrott eller i värsta fall bruten nacke på en kompis. Brrr.
 
T
SaraS85 SaraS85 skrev:
Jag är nog mest orolig för att de kan bli nerputtade av andra vid lek, då handlar det nog inte om att lära sig själv tänker jag. Men kanske blir inte det barnet så glatt heller när det orsakar benbrott eller i värsta fall bruten nacke på en kompis. Brrr.
Fast nu kan man använda den nya tekniken istället för att montera räcke, här har du en cykelhjälm som airbag, går säkert snart och få för hela kroppen, då gör det inget ifall dom blir ner puttade :)

 
  • Haha
civilingenjören
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Fast nu kan man använda den nya tekniken istället för att montera räcke, här har du en cykelhjälm som airbag, går säkert snart och få för hela kroppen, då gör det inget ifall dom blir ner puttade :)

[media]
Haha ja jag såg detta för ett bra tag sedan.. Det hade vart nåt med helkroppsairbag ;)
 
Jag tänker mest att den bärande konstruktionen ser klen ut men det kanske är i mina otränade ögon. Jag hoppas de har grävt ur ordentligt och fyllt på och packat bra med gruset, om det blir översvämningar kommer marken kanske att sjunka och hur väl tål konstruktionen det? (Jag har ju ingen aning)
 
T
SaraS85 SaraS85 skrev:
Jag tänker mest att den bärande konstruktionen ser klen ut men det kanske är i mina otränade ögon. Jag hoppas de har grävt ur ordentligt och fyllt på och packat bra med gruset, om det blir översvämningar kommer marken kanske att sjunka och hur väl tål konstruktionen det? (Jag har ju ingen aning)
Nu är det ingen fara, Norrmännen bygger ofta på på plint grund, även ut i havet och med stora byggnader. denna från Tromsö. Modernt byggnadskomplex på plintgrund ut i vattnet, med gul träfasad och balkonger, Tromsö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SaraS85 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.