Hej! Allesammans jag har precis flyttat in i min nya hyresrätt och som ensamstående småbarnsmorsa så är jag i starkt behov av en egen tvättmaskin
Badrummet är ganska litet se bild nedan.

Tvättmaskin uttaget sitter dock helt åt.. Den sitter på väggen längre bort har badkar och vill ha det kvar.

Har beställt denna smala tvättmaskin plus installation
Frågan är kommer det att gå att installera med sladd under badkaret?? avståndet är lite mer än 1 meter ifrån varann
Hoppas verkligen att det fungerar!
 
  • En vit smal Electrolux tvättmaskin modell EW6S5404E1 mot en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett litet badrum med badkar, handfat och toalett, fråga om installation av tvättmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kort svar nej, installation kommer inte kunnas göras. Enda sättet är att byta till ett längre sladdställ vilket inte ingår i installationspaket från de stora kedjorna.
 
Hur menar du? Förklara gärna lite mer
 
Du får ju inte ha skarvsladd där och medföljande sladd är för kort.
 
Kabeln som sitter fast är för kort och installationen du beställt lär inte kunna utföras då förutsättningarna i avtalet du ingick inte fullföljs från din sida skulle jag tro efter beskrivningen och bilden du laddade upp.
 
Glömde skriva att jag har ett vanligt eluttag ochså ovanför toaletten och nedanför handukstorken ochså och min fastighetsskötare nämde att det inte skulle vara några problem att koppla där kan det verkligen stämma?
 
  • Eluttag mellan toalett och handdukstork ovanför toaletten i ett badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du får nog ladda upp fler bilder i sådana fall då nuvarande inte visar det du beskriver nu.
 
macgunde macgunde skrev:
Du får nog ladda upp fler bilder i sådana fall då nuvarande inte visar det du beskriver nu.
Absolut har gjort
 
Har du anslutning för vatten och avlopp klart? Det ska ju finnas att bara koppla på.
 
Installatören kommer inte med sladdställ, vattenslang etc. som sitter på maskinen kunna installera den på ett godtagbart sätt vad jag sett på fotona.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Har du anslutning för vatten och avlopp klart? Det ska ju finnas att bara koppla på.
Ja enligt min fastighetsskötare plus elektriker därifrån som var och kollade så ska allt fungera dom hade ingen möjlighet att flytta på uttaget det var tydligen strikt förbjudet men jag som är j***ligt ohändig förstår fortfarande inte på vilket sätt tvättmaskinen kan vara inkopplad ifrån det där uttaget nedanför torkställningen och hur sladden kommer sitta?
 
macgunde macgunde skrev:
Installatören kommer inte med sladdställ, vattenslang etc. som sitter på maskinen kunna installera den på ett godtagbart sätt vad jag sett på fotona.
Hmm jag beställde ifrån Tretti ska ringa och höra med dom på måndag
 
Om du ha tvättmaskinen mitt badrummet så kanske det fungerar, men man kan inte låta kablar hänga kors och tvärs.

Om uttaget funkar eller ej beror på hur det är draget från centralen och antalet förbrukare på den säkringen vilket är omöjligt att säga på ett forum.

Vart ska vattnet kopplas in?
 
Villkor för ”Leverans med uppbärning och installation”
Installation genomförs endast på befintliga och framdragna uttag och elledningar. Medföljande till- och avloppsslangar är 1,2 meter långa.

Om du har en gammal produkt ska denna vara borttagen, om du inte har valt tilläggstjänsten ”Bortforsling av gammal produkt”.

Det är ditt ansvar att kontrollera att dina uttag har rätt spänning, alltså 230 V alternativt 400 V. Det kan uppstå behov för extra el-artiklar utöver vad som ingår som standard på din vara. Dessa ska du själv införskaffa från en auktoriserad elektriker.

Vid installation av en hel- eller halvintegrerad produkt, som till exempel en integrerad diskmaskin, ingår inte montering av den självvalda frontluckan eller dörrfronten.
Vid installation av kyl- och/eller frysskåp ingår inte att dörrar hängs om eller tas bort av installatören.

Av säkerhetsskäl kan du inte beställa installation av tvättmaskin i rum där det ej finns en golvbrunn. Om tvättmaskin och torktumlare ska monteras i pelare så måste ett monteringskit köpas till (säljs separat). OBS! Det går inte att beställa installation av gasprodukter, side-by-side skåp och fläktar.

Om installationen inte kan utföras

Om en installation inte är möjlig på grund av förhållanden hos dig, eller om ingen finns tillgänglig på adressen vid ankomst returnerar vi inte pengarna för installationen. Du kommer krävas på en avgift på 395 kr för extra utkörning av din order.

Notera: Vi erbjuder tyvärr inte installation till öar utan fast vägförbindelse.”
 
Sorry men som jag skrev så kan jag inte såna här saker det var därför som jag oxå frågade här!
Får höra igen med min usla fastighetsskötare som obvuisly inte kan sånt här hur han hade tänkt. och lägga tvättmaskinsköpet på is ett tag till ILLA!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.