Tapetsering av yngsta dotterns rum står på agendan för dagen. Sen röja ut det och mellandotterns rum så vi kan börja bära upp garderoberna.

sedan har ventilationen blivit injusterad, elen är nästan klar.
Så innan jag kan boka in slutbesiktning så måste jag köpa och montera barnsäkra lås på alla öppningsbara (nya) fönster på övervåningen (19st....)

Renovering pågår med tapetsering av barnrum, djurmotiv på tapeter, lasernivellering och stege syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PetraI
  • Laddar…
Obehandlat trägolv och fönstersmyg i rum med tapet med djurmotiv, redo för slipning och målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu ska golvet slipas och vitoljas samt fönstersmyg målas, samt få sista eluttagen och knapparna installerade plus lite lister.
 
  • Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
Fick hjälp av en kompis att glidgjuta skorstenen, dragit mig för att göra det i 5 år, tog 3 timmar :crysmile: Den är tät men vill att den ska fortsätta vara det även efter vi installerat vår nya kamin. Westbo Victoria 125
Ny Westbo Victoria 125 kamin på pall i byggarbetsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart gjutjärnskamin Westbo Victoria 125 på en pall i ett garage med byggmaterial och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart gjutjärnskamin Westbo Victoria 125 med synlig glasdörr och dekorativ topp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PellePeps och 8 till
  • Laddar…
Mucho fin kamin! (y)
 
  1. Har idag fått upp sista 4 dosorna för takbelysningen uppe så elektrikern kan koppla in dem.
    Även murat in inmurningsstosen i murstocken, hoppas det torkat nog så jag kan putsa den imorgon samt flytspackla på golvet där kaminen skall stå.
    • Murad inmurningsdosa för kamin i vitputsad vägg, byggavfall på golvet.
      Inloggade ser högupplösta bilder
      Skapa konto
      Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PetraI och 2 till
  • Laddar…
Hemma och vabbar, men när döttrarna är pigga kan jag göra nytta ändå och putsar murstocken samt jämnar till för klinkersen.
Vägg med nyputsad murstock och provutlagda klinkerplattor på golvet vid framförberedelse inför kamininstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Provutläggning av sexkantig grå klinker på trägolv bredvid murstock, förberedelse för kamininstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Provutläggning av klinkersen där kaminen skall stå, måste såga upp golvet mer för att klara avståndet som måste vara framför den.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Våran julnisse har lämnat ett nytt brev och en ”uppgift” till döttrarna, får se hur de löser det imorgon :crysmile:
Brev från julnisse med uppgift på köksbänk täckt med mjöl och pepparkaksdeg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Tjrex och 6 till
  • Laddar…
sir_daniel sir_daniel skrev:
Våran julnisse har lämnat ett nytt brev och en ”uppgift” till döttrarna, får se hur de löser det imorgon :crysmile:
[bild]
Hahahaha hoppas de inte läser på forumet ännu?
 
B byggarätt skrev:
Hahahaha hoppas de inte läser på forumet ännu?
Äldsta är 8 år, sedan 6 och 4 så än så länge kommer de inte läsa här :crysmile:
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
sir_daniel sir_daniel skrev:
Äldsta är 8 år, sedan 6 och 4 så än så länge kommer de inte läsa här :crysmile:
Med en sådan far så ...
Min mellangrabb var 9 när de hyrde bowlingbana med kompis och bokade transport så var inte så säker...
 
  • Gilla
Wirre740
  • Laddar…
Betongoljat tegelväggen bredvid murstocken så den inte dammar och blir lika lätt smutsig, senare idag börjar jag lägga klinkers där nya kaminen skall hamna.
Blev lite mörkare i tonen än innan samt lite glansigare, men nu ramlar inget från fogarna när man rör den.
Oljade 2 ggr, väntade ca 1 timme mellan lagerna.

Oljad tegelvägg med mörkare ton och glans intill en murstock, med en stege framför väggen i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Vad för olja använde du? :)
 
Hemma i sjukstugan (kräksjuka barn) så får jag lite gjort ändå. Kapa ur golvet, limmar en fibercement skiva mot golvet så klinkersen kommer i samma nivå som parketten sedan tar jag och limmar fast klinkersen med ”no more nails”, gjorde så hos en kompis i våras och håller bra och blev sjukt snyggt.
imorgon blir det att foga.
Delvis lagda sexkantiga klinkerplattor på ett golv i renovering med verktyg och byggmaterial omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PellePeps och 6 till
  • Laddar…
Då var klinkersen på plats, imorgon foga och på måndag lyfts kaminen på plats samt så målas murstocken.

måste säga att jag blev sjukt nöjd!
Nyinstallerad klinkergolv i hexagonmönster vid hörnan med delvis exponerat tegel och murstock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
PellePeps och 15 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.