Svar till mycke_nu: Jag använde 22mm brädor som liggande glespanel cc30 med ångbroms bakom. Sedan skars duken upp på lämpliga ställen och väggen/taket fylldes med cellulosa lösull varefter hålen lappades. Spikade sedan 12mm stående pärlspont med dyckertpistol och 30mm spik för att inte punktera ångbromsen i onödan. Elen lade jag i mellanrummet, inga problem med grunda dosor.
 
Redigerat:
L Lise Wichmann Hansen skrev:
Återigen... Det är inget tegeltak, det är pannplåt. Får knappast plats såna där mojänger under plåten.. och inte vill jag ta loss plåten heller...
De tak jag byggt med pannplåt har läktats enligt samma princip som för tegel och därmed haft plats för mögelstopppar. Hur ser din konstruktion ut?

Jag läser i in ur din argumentation att du försöker hitta lösningar runt att du byggt fel från början. Förbered dig mentalt på att du kommer behöva riva lite i taket för att kunna få det luftat ovanifrån. Förutsatt att du inte vill ha ett vindsutrymme dvs.
 
I vanlig ordning svarar jag på oändligt gamla inlägg. Förstår inte riktigt hur dom ploppar upp i mitt flöde.
 
  • Gilla
Robbf och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.