Hej.

Har precis kopplat in fiber till stugan.
Jag önskar ha en leverantör som kan erbjuda variabel hastighet för att hålla ner priset per månad,
Låg hastighet när jag inte är där bara för att driva styrning av värmepump + lite andra småsaker som inte kräver någon större kraft.
Å högre hastighet när jag är där så jag kan se tv mm

Jag undrar även om någon vet om det finns modem/router där man kan växla mellan fiber och mobildata.
Då skulle jag kunna ha ett kontantkorts mobilt-bredband för att styra mina saker och koppla in fiber när jag vet att jag ska vara där under en period.

Tacksam för alla förslag.
 
  • Logotyp för "FIBER HASTIGHET" med vågig linje som symboliserar nätverksanslutning.
I de flesta öppna nät kan finns det tjänster med kort bindningstid och man kan byta tjänst när man vill.
Vad har du för fiberleverantör?
 
useless useless skrev:
I de flesta öppna nät kan finns det tjänster med kort bindningstid och man kan byta tjänst när man vill.
Vad har du för fiberleverantör?
Har ip-only. Ja kort bindningstid är det men allt har höga hastigheter i förhållande till mitt behov när jag inte är där. Känns onödigt att växla mellan mobilt bredband och fiber när man har tillgång till fiber men det kanske är ända sättet om man ska komma billigare undan och inte betala 300 kr + i månaden.
 
Kostar det verkligen 300+ att bara ha billigaste internettjänsten utan annat lull-lull?
Betalar du nätavgiften separat eller ingår den i tjänsten du väljer?
 
useless useless skrev:
Kostar det verkligen 300+ att bara ha billigaste internettjänsten utan annat lull-lull?
Betalar du nätavgiften separat eller ingår den i tjänsten du väljer?
Nej det är engångskostnad vid installationen från IP-Only så inga nätavgifter tillkommer. Det är "öppne fiber" så kan välja vilken leverantör jag vill. Den lägsta hastigheten jag hittar för fiber är 100/10 och den billigaste ordinarie pris är 289 kr (Th1ng).
Sen så är det ju alltid kampanjer att hitta för att få det billigare i starten.

85% av året klarar jag mig med låg hastighet i dagsläget så kanske måste växla mellan fiber och mobilt bredband för att få det som jag vill.
 
Ok. Då är nätavgiften inbakad i priset. Kolla upp så det är inte är någon avgift även om du säger upp alla tjänster.
 
useless useless skrev:
Ok. Då är nätavgiften inbakad i priset. Kolla upp så det är inte är någon avgift även om du säger upp alla tjänster.
Nätavgiften finns inte eftersom jag betalar installationen.
Har en kompis som har fiber som han får betala nätavgift för. (installationen var dock billigare) Tror han betalar 75 kr i månaden för detta. + abbonemang. Så han får betala samma pris som jag + 75 kr.
 
Bara för att du inte får någon separat räkning på det betyder det inte att nätet är gratis. Anledningen till att billigaste tjänsten kostar 300 är att ip-only ska ha en knapp hundring i månaden.
 
Ok...
 
rayab rayab skrev:
Så här svarar dom själva på den frågan:
[länk]
Precis som Useless skriver så betyder det där bara att de inte fakturerar dig. Istället får den tjänsteoperatör du väljer betala motsvarande avgift till IP-Only, därav de högre månadskostnaderna jämfört med en del andra nät.
 
T TowaTei skrev:
Precis som Useless skriver så betyder det där bara att de inte fakturerar dig. Istället får den tjänsteoperatör du väljer betala motsvarande avgift till IP-Only, därav de högre månadskostnaderna jämfört med en del andra nät.
Så kan det vara. :) Surt för dom då om jag inte väljer att vara aktiv mer än 2 månader om året.
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.