Avslutad: Styr ditt smarta hem med elegans
Smartphone med öppen app bredvid en sfärisk Homey smart home hub på ett träbord mot en bakgrund med växter.

Vi tar en favorit i repris den här veckan! Det är ju trots allt snart jul. :giggle:
Den här Homey-varianten från M.nu släpptes i början av året och kombinerar alla dina trådlösa och smarta enheter i ett system som är enkelt att använda. Styr hela ditt hem med gratisappen för Android eller iPhone, och låt alla dina enheter fungera tillsammans i harmoni - oavsett teknologi eller varumärke. Låt din belysning dimmas ner när du tittar på TV. Spela din favoritmusik när du stänger av larmet. Stäng av all belysning när du lägger dig på kvällen. Tänd belysningen i hallen när dörrklockan ringer - låt kreativiteten flöda! Homey pratar 7 olika trådlösa teknologier och kan kommunicera med tusentals olika enheter och tjänster.

Totalt värde: 3 400 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många produktgrupper hittar du under kategorin "Hobbyelektronik" hos M.nu?
Svaret hittar du här: https://www.m.nu/


Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 20 december.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från M.nu. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar M.nu för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Redigerat:
Svar 6 (+visa alla)

Motivering: Jag har mängder med hemautomatisering hemma, jag från olika leverantörer. Jag har dock ännu inte lyckats få min familj att använda dessa lösningar, vilket gör att deras nytta är väldigt begränsad. Jag tror att denna lösning från m.nu är det som behövs för att övertyga dem om hemautomatiseringens förträfflighet!
 
Svar: 6 grupper

Jag har i stort sett inte någon automatisering hemma, men det beror till stor del på att jag inte kan bestämma mig för ett system, det är inget som klarar av alla mina påkomna idéer vad jag lyckats hitta. Så istället för något blir det inget. Med en sådan här i mitten kan man strunta i det problemet och lösa de uppkomna situationerna eftersom istället, med det system som passar bäst till uppgiften.
 
Svar: 6 grupper.

Motivering: Har påbörjat hemautomatisering lite smått på olika håll i hemmet. Har inte varit helt trogen ett system utan har nexa 433mhz i vissa rum, z-wave i andra. I pågående köksrenovering börjar jag snegla på ikeas trådfri-produkter så nu blir det ännu mer spretigt. En Homey som knyter ihop säcken skulle vara precis det jag behöver!
 
Svar: 6 grupper.

Har precis köpt mitt första hus och har längtat efter att komma in i hemautomatiseringsträsket bra länge nu. Denna skulle underlätta införandet enormt, så jag inte känner mig bunden till något system/protokoll nu när jag ska påbörja inköpen av diverse enheter.
 
Svar: 6st

Tekniken går framåt, det som förr kom på kassett finns idag på internet. Man styr sitt hem med röst och händer, ibland vet man inte vad man tänder. Jag vill släcka ordentligt när jag ser en film med George Clooney, jag önskar mig en Homey.
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
Svar 6 grupper

Med en stor fastighet med flera byggnader och flera olika produkter från olika tillverkare så skulle Homey verkligen hjälpa mig. Dess olika funktioner för att skapa ett enklare liv och trivsammare hem skulle hjälpa mig väldigt.
 
6st

Vårt hus vi nu har sålt,
Kvar blev utrustning som styrt många volt,

Nya huset byggs snart klart,
Men med hemautomation är det bart,

Flera saker vill vi styra,
Men puckar, bryggor, styrdon är ju dyra,

Blanda tekniker är nog smart,
Dock behövs det sättas fart,

Utan hub min plan kan stjälpa,
En Homey borde hjälpa,

Vår önskan är därmed klar
Att paket från BH tomten har
 
  • Gilla
  • Älska
Anonymiserad 263386 och 3 till
  • Laddar…
Sex grupper.

på måndag gjuter de plattan till vårt nya hus. Jag har redan storslagna planer på hur automatiseringen ska se ut. Allt ifrån notiser med frågor om att tända lampor eller öppna garageportar när man kommer. Även att kunna dra ner värmen när ingen är hemma eller att lampan tänds när barnen kommer till vår säng på natten men slocknar automatiskt.
Dock är dessa planer inte så populära hos alla i hushållet. Med en homey skulle jag se det som en klar fördel i mina förhandlingar.
 
Svar: 6 grupper

Vi har monterat en avfuktare i vår krypgrund. Dock har den ännu inte drifttagits då jag gärna vill få på plats ett system som kan logga temperatur, luftfuktighet och strömförbrukning. Givarna sitter på plats men loggning saknas.
Med en vinst i den här tävlingen så behöver vår grund inte längre lida för sin avsaknad av intelligens. Med intelligens i grunden kan vårt hus bli smart upp till nocken
 
6 grupper :)
Jag och mina homies ( mina Barn ) önskar oss en homey till i familjen att leka med :)
 
R
6 grupper

Vill undersöka om dessa apparater skickar/säljer information vidare till reklambyroer
 
  • Gilla
jarlh
  • Laddar…
6 grupper.

Vi har inget smart ännu, men detta vore en perfekt start!
 
richardtenggren
Svar: 6 grupper

Jag har börjat med lite Hue och HA men inte hunnit lägga ner någon tid, känns som jag kommer gå på en färdig kontroll då jag saknar tiden att sätta mig in helt i HA osv.
Tanken är att allt ska vara styrbart när vi renoverar klart insidan :)
 
6st
Jag har inte kommit till skott med att automatisera vårt hem ännu. Detta skulle bli en perfekt spark där bak.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.