Vi testade robotdammsugaren Xiaomi Mi Roborock S50. Här får du reda på hur den fungerar, hur användarvänlig den är och hur bra den är på att städa egentligen.

Du kan läsa artikeln här: Xiaomi Mi Roborock S50 - test robotdammsugare
 
Redigerat av moderator:
R
När ni mätte sugförmågan valde ni då den högsta som e Max? Normalläge är ju Balanced?
 
  • Gilla
HeadQuaker och 1 till
  • Laddar…
B
Citat "Anledningen till att installationsprocessen tog så lång tid har att göra med att dammsugaren måste kalibreras och kopplas till en server i Singapore."

Kopplingen till server i Singapore är ju helt felaktigt. Jag har två, den första är ett år gammal i februari den andra ungefär två månader. Båda har funkat utan problem mot Europa.
 
Björn23 skrev:
Citat "Anledningen till att installationsprocessen tog så lång tid har att göra med att dammsugaren måste kalibreras och kopplas till en server i Singapore."

Kopplingen till server i Singapore är ju helt felaktigt. Jag har två, den första är ett år gammal i februari den andra ungefär två månader. Båda har funkat utan problem mot Europa.
Hur ser man vilken server den går mot?
 
B
sebofo sebofo skrev:
Hur ser man vilken server den går mot?
det ser man när man parar ihop den. Vill minnas att man också ser det I inställningarna om man nu inte minns mot vilken Server den ligger mot.

Bör tilläggas att Singapore servern gällde tidigare om man önskade koppla på röststyrningen via Google Home eller Amazon Echo (Alexa) men är inaktuellt sen i början av sommaren. Europa fungerar galant.
 
Tack snälla redaktionen för detta test, har nu köpt Xiaomi Mi Roborock S50 på Kjell o Company i Helsingborg för 4990kr. Oj vad överraskad o glad jag blev över hur den med kraft o envishet tar sig över trösklar o under skåp, till och med mattorna som är ganska tjocka är klart godkända. Den är inte rädd för kablar, gardiner eller kattens leksaker som den snällt föser undan! Behållaren blev på slutet full o enkel att tömma o rensa borsten. Det är nu bara gammelkatten som har svårt att koppla av i familjen, men hon blir nog snart van med familjens nya och snygge kompis!
 
M
Redaktionen Redaktionen skrev:
Vi testade robotdammsugaren Xiaomi Mi Roborock S50. Här får du reda på hur den fungerar, hur användarvänlig den är och hur bra den är på att städa egentligen.

Du kan läsa artikeln här: Xiaomi Mi Roborock S50 - test robotdammsugare
Har just köpt en likadan, och är imponerad över hur smart den är. Hatten av för den som skrivit programmet!

Var lite orolig att den skull packa igen med katt- och hundhår (finns gott om hemma), men det samlas snyggt i behållaren och är sedan enkelt att plocka ut.
Den är väldigt noga runt bordsben o liknande, vrider sig runt så den lilla borsten når alla sidor.
Visst finns det ställen där den inte når, men samtidigt hittade den mycket skräp där jag trodde jag dammsugit noga innan..

Jag hade också lite fippel med appen, men sen funkar det utmärkt. Bra att kunna starta den när man inte är hemma, så är det tyst och rent när man kommer hem.
Man kan styra den med mobilen som joystick, men det är enklare att bara peka ut på kartan vart man vill ha städat. Antingen genom att sätta en markering, eller skapa en ruta i appen.

Jag är helnöjd!

//Mats
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
F
Mats Fredsson skrev:
Har just köpt en likadan, och är imponerad över hur smart den är. Hatten av för den som skrivit programmet!
.

Jag är helnöjd!

//Mats

Hej Peter. Finns det möjlighet att chatta på något vis? Är lite nyfiken hur din fasad panel mår idag..

Har själv intresse för den.
 
Klart intresserad av modellen. Dammsugandet verkar ju funka felfritt men är det någon som har input på hur den moppar?
 
Rickard.
Det är precis vad man kan förvänta sig, den åker runt med en lätt fuktad trasa över golvet. Trasan brukar bli rätt skitig så något gör den men fläckar rår den inte på.

Kan eventuellt missförstått men jag tror den släpper ut en väldigt liten mängd vatten kontinuerligt (och man blöter trasan innan) så man får planera det på ett helt annat sätt än dammsugningen som man kan starta när som helst.
 
Låter faktiskt helt ok. Har inte förväntat mig en revolutionerande svabb men vore gött att få hjälp även med det ibland.
Blev faktiskt så sugen så jag beställde en maskin i natt :)
 
Om man har två våningar, hur löser man det med denna - kan man bygga upp två kartor som man väljer mellan eller måste den lära om när man flyttar den mellan våningarna?
 
S5x kan inte hantera två kartor så spara en karta på viktigaste planet och kör ändå på det andra.
 
Ok, vad innebär "kör ändå på det andra" - har den ngt läge för kartlöst läge då som innebär den kör lite mer på måfå eller hur planerar den då?
 
Den ritar en ny karta över befintlig.
Det enda som kan ställa till det är om den tror att den ska gå in i en no-go-zon. iom att rummen inte ser lika ut så kan den tro att den är lite varsomhelst.
För mig är det inga problem då jag i stort sett kör utan no-go-zoner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.